برگزاری بیستمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس همدان

بیستمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ - 26November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، صبح امروز بیستمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع  مقدس با مشارکت شورای هماهنگی دفاع مقدس استان همدان با حضور اعضای این کمیته در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان برگزار شد.

بیستمین جلسه کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع  مقدس با اهداف توسعه فرهنگ کتابخوانی، نقد محصولات فرهنگی، ارائه گزارش عملکرد دستورات جلسه نوزدهم و بررسی موارد آن، زمان بندی جمع آوری اسناد و بررسی وضعیت آرشیو اسناد در ادارات استان برگزار شد.

در این جلسه «علیرضا تکلو» مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور و رئیس کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع  مقدس ضمن تبریک هفته بسیج گفت: جلسه بیستم این کمیته به منظور بررسی عملکرد گذشته و بررسی موارد جدید و مشکلات سر راه است.

تکلو افزود: در راه جمع آوری خاطرات، اسناد، مداخل و دانشنامه دفاع مقدس می توان گفت شناسایی بازنشتگان صورت گرفته و سیر مطالعاتی نیز راه اندازی شده است و ما باید در جمع آوری اسناد، تصاویر، نامه‌ها، دستورات و فیلم ها تلاش بیشتری کنیم تا قبل از اینکه دچار آسیب شوند آنان را ساماندهی و حفظ و نگه داری کنیم چرا که با از بین رفتن آنها لطمه زیادی وارد خواهد شد.

«زارعی» مدیر روابط عمومی تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان نیز در این جلسه گفت: شناسایی رزمندگانی از تیپ که در عملیات های دفاع مقدس بوده اند انجام شده و خاطرات آنها در قالب لوح فشرده، کتاب و اسناد گرداوری شده است اما به دلیل سرّی بودن برخی اسناد در حال حاضر در دست مکاتبات جهت تعیین تکلیف بابت این دسته از اسناد هستیم.

«فریدون عسگری» از بنیانگذاران تیپ 43 مهندسی امام علی (ع) و از فرماندهان گردان های تیپ 43 عنوان کرد: کار 5 عنوان مدخل شروع شده که بیش از 70 درصد از کار آن انجام شده است و امید خدا طبق برنامه ریزی که انجام شده می توان کار را تا دو ماه آینده تمام و آماده بهره برداری کرد و نتیجه را مشاهده کرد.

«امیر بالایی» نماینده پایگاه شهید نوژه همدان در این جلسه عنوان کرد: در حوزه مداخل 44 مدخل شناسایی شده است که ان‌شاءالله تحویل و کار پژوهشی نیز شروع خواهد شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته مداخل به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان تحویل داده می شود.

در پایان جلسه اعضای این کمیته با حضور در مزار شهدای گمنام به خاک سپرده شده در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اهدا شاخ گل و قرائت فاتحه با این شهدا تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار