حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

احیای «پلیس قضایی» در دستور کار/ زندان‌ها به حاشیه شهرها منتقل می‌شوند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه زندان‌ها به حاشیه شهرها منتقل می‌شوند، گفت: احیای پلیس قضایی در دستور کار است.
کد خبر: ۳۷۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 26November 2019

احیای «پلیس قضایی» در دستور کار ما قرار دارد/ زندان‌ها به حاشیه شهرها منتقل می‌شوندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از مردم کشورمان که با هوشیاری، زمان‌شناسی و بصیرت خود در سراسر شهر‌ها و مراکز استان‌ها و تهران در صحنه حاضر شدند و جلوه‌ای بسیار زیبا از بصیرت، ولایت‌مداری، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را به نمایش گذاشتند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: انصافاً مردم حرکت بسیار پرمعنایی انجام دادند و این اقدام آن‌ها باعث شد که بر مسئولیت مسئولان افزوده شود و از امروز به بعد مسئولان باید در راه رفع دغدغه‌های مردم به ویژه دغدغه‌های معیشتی آن‌ها تلاش مضاعفی انجام دهند و با انسجام همه دغدغه‌های معیشتی مردم را مرتفع کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: بحث مهم مبارزه با فساد اقتصادی در دستور کار قوه قضائیه است و این اولویت هرگز با مسائلی که اتفاق افتاده به حاشیه نخواهد رفت. همچنان اولویت دستگاه قضا مبارزه با مفاسد اقتصادی است و ما در این راستا هم اصلاح ساختار‌ها و هم برخورد با مفسدان را در دستور کار داریم.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در فضای مبارزه با فساد تفاوتی میان مرکز کشور که تهران است با مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها وجود ندارد. در هرکجا که فساد پیدا شود باید با آن مبارزه کرد. نمایندگان محترم مجلس هم این موضوع را در حوزه‌های انتخابیه خود پیگیری کنند. ما در قوه قضائیه، مجلس و نمایندگان را کنار خودمان می‌بینیم و می‌دانیم که امروز دغدغه نمایندگان مجلس دغدغه مبارزه با فساد است.

وی تصریح کرد: زیبنده نیست که امروز در نظام ما که پایه‌های آن را خون مطهر شهدا آبیاری کرده و روز به روز بر استواری اش افزوده می‌شود با فساد این و آن و دست اندازی به بیت‌المال و ناامیدکردن مردم، خدای نکرده سستی وارد شود و لذا اولویت مبارزه با فساد همچنان برای دستگاه قضا باقی است و تحت هیچ عنوان این کاری که آغاز شده است به سردی نمی‌گراید.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به لزوم احیای پلیس قضایی یادآور شد: احیای پلیس قضایی از جمله خواسته‌های قوه قضائیه است. پلیس قضایی از ابتکارات شهید بهشتی و حرکت بسیار خوبی بود؛ چراکه پلیس متخصص و کارآزموده و آشنا به حقوق و قضا و آشنا به مقوله قضایی در کشور می‌تواند با علم، حرفه قضایی و دانش پلیسی خود یک کار مشترک انجام دهد. این پلیس قضایی در بسیاری از کشور‌ها وجود دارد و در کشور ما هم مدتی وجود داشت منتهی در نتیجه ادغامی که در نیروی انتظامی صورت گرفت کار پلیس قضایی هم در کشور ما تمام شد.

وی افزود: ما درخواست احیای پلیس قضایی را کرده‌ایم و مراحلی هم طی شده و در حال حاضر این موضوع در مجلس مطرح است. بنده هم در همین زمینه نامه‌ای را برای رئیس مجلس نوشتم و از شما نمایندگان هم می‌خواهم که موضوع پلیس قضایی را در دستور کار خود قرار دهید.

حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: احیای پلیس قضایی می‌تواند یک بازوی توانمند هم برای پلیس و هم برای قوه قضائیه باشد؛ چراکه این موضوع دغدغه پلیس هم هست. پلیس آماده به خدمت برای کار قضایی، برای قوه قضائیه و نیروی انتظامی یک امکان خوب و بازوی تواناست؛ لذا ما از احیای آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم این موضوع دنبال شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز مسئله کنترل قیمت‌ها یکی از ضرورت‌ها است و در این کنترل قیمت‌ها طبیعتاً دولت و سازمان تعزیرات حکومتی که زیر نظر دولت و وزارت دادگستری است مسئولیت دارند. وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در این زمینه مسئولیت دارند، اما قوه قضاییه وظیفه خود می‌داند که در این شرایط به دولت کمک کند، در جلسه مسئولان قوه قضائیه هم اعلام کردم که تمامی دادستان‌ها به تمامی سازمان‌های مسئول در میدان برای کنترل قیمت‌ها کمک کنند تا از این طریق و با نظارت و کنترل بر قیمت‌ها بتوانیم مردم را از نگرانی درآوریم.

وی ادامه داد: طبق آنچه مجلس تصویب کرده سیاست قوه قضائیه این است که زندان‌ها از داخل شهر‌ها بیرون بروند. ما از این که زندان‌ها از داخل شهر‌ها خارج شده و در حاشیه شهر‌ها قرار بگیرد استقبال می‌کنیم. همکاری دستگاه‌های مختلف در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار