اعطا در نشست خبری مطرح کرد؛

ارسال گزارش موضوع حذف واژه شهید به دستگاه‌های مختلف/ تعیین مکانی برای اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر، گزارش کمیته حقیقت‌یابی درباره حذف واژه شهید از تابلو خیابان‌های شهر ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 26November 2019

ارسال گزارش موضوع حذف واژه شهید به دستگاه‌های مختلف/ ارائه گزارش در هفته آتیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز (سه‌شنبه) در شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: در جلسه هفته آینده شورای شهر میزبان سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در جلسه آینده شورای اسلامی شهر گزارش کمیته حقیقت‌یابی درباره حذف واژه شهید از تابلوی برخی خیابان‌های شهر ارائه خواهد شد، افزود: بر اساس تصمیمی که ریاست شورا گرفته بود، کمیته‌ای در این خصوص تشکیل شد تا ابعاد این موضوع که حساسیت‌های زیادی را در جامعه برانگیخته بود، بررسی و گزارشی در این خصوص به مردم ارائه کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در جلسه آینده علاوه بر ارائه گزارش این کمیته، تفصیل این گزارش برای دستگاه‌های مختلف و همچنین در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. مجموعه این اطلاعات که تاکنون محرمانه است، روز یکشنبه در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

اعطا همچنین در خصوص اصلاح ساختار در شهرداری تهران گفت: اصلاح ساختار در مجموعه شهرداری تهران مصوبه‌ای است که در شورای اسلامی شهر تصویب شده است؛ این گله‌مندی از شهرداری وجود دارد که چرا شهرداری تاکنون در خصوص ارسال لایحه آن تعلیق ایجاد کرده است. ارسال لایحه اصلاح ساختار، یک تکلیف برای شهرداری است و پذیرفته نیست که به تعویق بیفتد.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش نرخ بنزین طبیعتاً بر روی حمل و نقل عمومی بالا اثر منفی می‌‌گذارد و این امر در کلان‌شهر‌ها فشار خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: توقع این بود که وقتی قیمت بنزین افزایش می‌یابد، بخشی از درآمد‌های آن صرف حمل و نقل عمومی شود که متأسفانه این امر صورت نگرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه هدفمندی یارانه هم تصمیم بر این بود که بخشی از درآمد‌های این طرح برای حمل و نقل عمومی هزینه شود که تا کنون پس از ۱۰ سال این موضوع محقق نشده است.

خسارت به ۱۰ ساختمان شهرداری در اغتشاشات اخیر

اعطا همچنین در خصوص خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌های شهرداری در اغتشاشات اخیر تهران گفت: شهرداری تهران ۷۰۷ ساختمان در سطح شهر دارد که طبق آمار ۱۰ ساختمان مربوط به پنج منطقه در اغتشاشات اخیر آسیب‌هایی دیدند و میزان خسارت‌ها در حال بررسی است.

وی در ادامه به موضوع بارش برف و ایجاد مشکلات برای مردم پرداخت و اظهار داشت: شورای شهر در این‌خصوص تذکر جدی به شهردار داد و اکثر اعضای شورای شهر در این‌خصوص ابراز گلایه کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران آمادگی لازم را در این خصوص نداشت و این غافلگیری محسوس بود؛ شهرداری هم اعلام کرده بود که هشدار‌های لازم در این باره از طریق هواشناسی داده نشده است.

اعطا همچنین در خصوص تعیین محلی برای اعتراضات مسالمت‌آمیز گفت: در نیمه دوم دی‌ماه ۹۶ شورای شهر مصوبه‌ای مطرح کرد تا محلی برای تجمعات تعیین شود و شهرداری را الزام به ارائه لایحه کرد، اما هیأت تطبیق، مصوبات آن را رد کرد.

وی ادامه داد: در خردادماه ۹۷ هیئت دولت هم مصوبه‌ای مطرح کرد که چند نقطه در تهران و شهر‌ها برای تجمع مردم تعیین شود؛ اما دیوان عدالت اداری با استناد به اصل قانون ۲۷، مصوبه هیأت دولت را ابطال کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بحثی که مطرح است و در قانون به آن اشاره شده، این است که شورای تأمین می‌تواند درباره محلی برای اعتراضات مردمی تعیین تکلیف کند.

اعطا خاطرنشان کرد: شورای شهر اعلام کرد در صورتی که شورای تأمین و استانداری صلاح بدانند، مدیریت شهری این آمادگی را دارد که مکانی را برای اعتراضات مردمی تعیین کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار