توصیه پناهیان به خانواده‌ها برای دیدن فیلم «منطقه پرواز ممنوع»

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تمجید از فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» گفت: اگر بخواهم یک قشری را برای دیدن این فیلم دعوت کنم، دانش‌آموزان بسیجی، بچه‌های مذهبی‌ و بچه هیئتی‌ها را دعوت می‌کنم. زندگی یک آدم مذهبی باید سرشار از درگیری با علم و تکنولوژی باشد.
کد خبر: ۳۷۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ - 26November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه درباره فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» اظهار داشت: «منطقه پرواز ممنوع» فیلم خوب و مفید و همراه با سرعت داستانی بالاست که به تعبیر رایج در آن آب نبسته بودند و وقت مخاطب پای آن تلف نمی‌شد. این فیلم از اول تا آخر بیننده را به صورت نفسگیر وادار به پیگیری داستان می‌کرد.

وی افزود: کمتر به این سادگی می‌شود فیلمی پیدا کرد که به یک موضوع جدی و مهم ‌بپردازد و آن را در داستانی مفید و جذاب برای خانواده‌ها به‌ویژه نوجوانان روایت ‌کند. منطقه پرواز ممنوع می‌تواند پای کسانی را که با سینما قهر هستند به سینما باز کند و خاطره‌ای بدون هیچ نقطه تاریک و سیاهی در ذهنشان به یادگار بگذارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سوژه‌‌ این فیلم برای خانواده‌هایی که تمایل دارند بچه‌هایشان به فعالیت درسی بپردازند موضوع خیلی مهمی است، گفت: بنده به خانواده‌هایی که زیاد با سینما ارتباط ندارند، پیشنهاد می‌کنم بخاطر این فیلم به سینما بروند. خانواده‌هایی که حتی نمی‌توانند به سینما بروند، بچه‌هایشان را بخاطر این فیلم به سینما ببرند. این فیلم یک مشوق است برای دانش‌آموزان که بطور مثال المپیادی شوند یا به فعالیت‌های خاص علمی بپردازند و سرگرمی خودشان را کار‌های علمی قرار دهند. ما کمتر می‌بینیم فیلم، داستان و کتابی که بتواند بچه‌ها را در زمانی که می‌خواهند تفریح کنند به لحظه‌های جدی زندگی‌شان تشویق کند که بهتر درس بخوانند.

آغازی برای یک تغییر فرهنگی

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: اولین نقطه قوت فیلم این است که برای نوجوان ساخته شده‌است و ما در سینمای خودمان کمتر اینچنین کارهایی برای نسل جوانمان داریم و دومین نقطه قوت فیلم که با نکته قبلی مرتبط هست، جدی گرفتن نوجوان است. ما الان به نوجوانان «دانش‌آموز» می‌گوییم، یعنی به آن‌ها همان کلمه‌ای را اطلاق می‌کنیم که به کودکان اول دبستان می‌گوییم. در جامعه ما این یک نقص فرهنگی است که مردم با نوجوانان اینچنین برخورد می‌کنند و بچه‌ها دیر به حساب می‌آیند.

وی افزود: این فیلم برای من از این جهت خیلی جذاب بود که در این داستان نوجوانان برای خودشان مردی شده بودند و اولین بار بود در یک داستانی می‌دیدم که چند نوجوان دبیرستانی را مرد به حساب آورده بود و این می‌تواند یک آغازی برای تغییر فرهنگی در جامعه ما باشد.

مفید برای ارتقای سینما و سطح مخاطب

این کارشناس خانواده با بیان اینکه اگر مردم از این فیلم استقبال کنند، بیشتر شاهد از این دست فیلم‌های جدی، مهم و مفید خواهند بود، تصریح کرد: ما در لحظه‌هایی که به سینما برای تفریح و سرگرمی می‌رویم، باید یک انرژی و یک انگیزه و اندیشه‌ای برای زندگی‌مان دریافت کنیم، نه این که بعد از دیدن یک فیلم، خسته و منفی‌تر شده و زندگی‌مان بدتر شود. سینما محل سرگرمی‌ست، سینما یک صنعتی است که می‌تواند مردم را سرگرم کند و حتی برای هنرمندان درآمد هم داشته باشد؛ اما این وسط آن چیزی که خیلی کم پیدا می‌شود فایده‌های جدی برای مخاطب است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: من مهم‌ترین تاثیر این فیلم را کمک به ارتقا سینما و فرهنگ سینما رفتن در جامعه می‌دانم. اگر ما چنین فیلم‌هایی را در سیما داشته باشیم، سینما یک تفریحگاه جدی ارزشمند و حیاتی برای حیات فرهنگی جامعه خواهد شد.

تصویری درست از مذهبی بودن

وی اظهارکرد: اگر بخواهم یک قشری را برای دیدن این فیلم دعوت کنم، دانش‌آموزان بسیجی، بچه‌های مذهبی‌ و بچه هیئتی‌ها را دعوت می‌کنم. زندگی یک آدم مذهبی باید سرشار از درگیری با علم و تکنولوژی باشد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: بچه مذهبی‌ها باید درگیر انجام کارهای مفید باشند و آن آرمان‌های بلند معنوی خودشان را در درگیری با کار جدی علمی نشان بدهند. این فیلم احساس افتخار و عزت در انسان ایجاد می‌کند و هر بچه مذهبی‌ای باید سعی کند در زندگی خودش شخصیت جذابی داشته باشد و برای جامعه و اقشار مختلف مردم الگو باشد. مذهبی بودن به این نیست که فرد یک چفیه‌ای بیندازد و در یک هیئتی شرکت کند و چهارتا شعار انقلابی بدهد

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست که اندازه‌های یک جوان مذهبی را به ما نشان می‌دهند. در این فیلم یک نمونه‌اش را دیدیم، جوانِ سخت‌کوشی که برای ارتقاع علمی درگیر می‌شود، فداکاری می‌کند، وقت می‌گذارد و تفریحش را تولید یک اثر علمی قرار می‌دهد و این همان وضعیت مطلوبی است که همه آدم‌های جامعه ما می‌پسندند و ما باید تعریف مذهبی بودن را به این صورت ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار