به مناسبت هفته بسیج صورت گرفت؛

تجلیل از خانواده معظم سردار شهید «حمیدرضا گلکار»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به دیدار خانواده معظم سردار شهید «حمیدرضا گلکار» رفت و از سال‌ها صبر و استقامت آنان تقدیر و تجلیل به عمل آورد.
کد خبر: ۳۷۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ - 26November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، به مناسبت هفته گرامی داشت بسیج، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در معیت جمعی از همکاران خود در این اداره کل به دیدار خانواده معظم سردار شهید «حمیدرضا گلکار» رفت و از سال ها صبر و استقامت آنان تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

سردار شهید «حمیدرضا گلکار» در شهریور 1339 در تهران متولد شد و در دامان خانواده ای متدین و مذهبی پرورش یافت. او همراه خانواده اش در دوران دبیرستان به البرز مهاجرت کرد و در همان دوران با سردار شهید «آقا مهدی شرع پسند» آشنا شد و بعد از آن همیشه در کنار هم فعالیت انقلابی و مبارزه می کردند.

وی در 17 شهریور 1357 همراه مردم انقلابی در میدان ژاله حاضر شد و بعد از مشاهده جنایات رژیم پهلوی، تحولی چشمگیر در او پدید آمد. آن گونه که از وی، شخصیتی انقلابی و پر صلابت ساخت. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ مدتی هم حفاظت از حضرت امام خمینی (ره) را برعهده داشت.

شهید «حمید رضا گلکار» پس از پیروزی انقلاب و بعد از چند نوبت حضور داوطلبانه در جبهه های غرب، همراه دوستانش سپاه کرج را پایه گذاری کرد و بعد از آن دیگر تمام همت و تلاش خود را در جهت حفظ این نظام تازه پا گرفته به کار گرفت.

شجاعت و توانمندی های حمیدرضا خیلی زود زبانزد رزمندگان کرجی شد به صورتی که مسئولیت های مختلفی را به عهده اش گذاشتند و او در این دوران تجربیات گوناگونی را اندوخت، تا این که در سال 1361 به عنوان مسئول عملیات سپاه کرج انتخاب شد. در آن دوران سپاه هر استان موظف بود که مانوری را در محیط استقرار خود انجام دهد. شهید گلکار با وجود جراحت های شدیدی که داشت این مسئولیت را در کرج پذیرفت و مانور بزرگی را در کرج برنامه ریزی و به خوبی اجرا نمود.

مجروحیت های متعدد شهید حمیدرضا گلکار مانع حضورش در جبهه ها نشد. او در سال 1362 با دختری مومن ازدواج نمود و بازهم راهی جبهه ها گردید. در اسفندماه 62 با سمت فرماندهی تیپ حبیب ابن مظاهر وارد عملیات خیبر شد که وظیفه شکستن خط طلائیه را برعهده داشتند.

دشمن بچه های معدود باقی مانده از 2 گردان همراه شهید گلکار را محاصره و بمباران کردند. شهید در آخرین لحظات با در دست داشتن یک آر پی جی همراه با چند نفر دیگر دیده شده که به سمت تانک های عراقی حمله ور شده است. این آخرین باری بود که شهید «حمیدرضا گلکار» توسط همرزمانش دیده شده است.

پس از پایان جنگ بارها مناطق مختلف بررسی و مورد تفحص قرار گرفت. دخترش فاطمه و مادرش به مدت 9 سال چشم انتظار بازگشت حمیدرضا بودند. در سال 1371 با تلاش های چند نفر از همرزمان و دوستان صمیمی اش منطقه طلائیه مجدد مورد تفحص دقیق قرار گرفت. تا این که با استفاده از بولدوزر و حفاری های عمیق تر نسبت به گذشته پیکرهای گروه کوچکی از رزمندگان کشف شد که پیکر مطهر شهید «حمیدرضا گلکار» نیز پس از گذشت 9 سال در میان آنان بود.

پیکر مطهر این شهید والامقام و شجاع به کرج بازگشت و پس از تشییع باشکوه توسط مردم قدردان کرج در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) در بستر خاک آرام گرفت.

از خانواده معظم سردار شهید «حمیدرضا گلکار» تجلیل شد

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار