پنجمین سفر روحانی در شش سال اخیر؛

افتتاح و کلنگ زنی 22 پروژه در سفر رئیس‌ جمهور به آذربایجان شرقی

رئیس‌ جمهور برای بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی و خدماتی و کلنگ زنی 15 پروژه امروز به آذربایجان شرقی سفر می‌کند.
کد خبر: ۳۷۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ - 27November 2019

افتتاح و کلنگ زنی ۲۲ پروژه در سفر رئیس‌ جمهور به آذربایجان شرقیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در حالی‌ که قرار بود روز دوشنبه حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی رئیس‌ جمهور کشورمان برای افتتاح راه‌آهن میانه بستان‌آباد به آذربایجان شرقی سفر کند ولی به دلیل هم‌زمانی با مراسم تشییع و تدفین همشیره‌اش، این سفر امروز انجام می‌شود.

این پنجمین سفر روحانی در شش سال اخیر ریاست جمهوری وی به این استان است. در این سفر یک‌روزه هفت طرح عمرانی و خدماتی در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

این طرح‌ها در بخش‌های راه و راه‌آهن، نیرو، بهداشت و درمان به بهره‌برداری می‌رسد که شش هزارو 500 فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد می‌کند.

بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی در شهرستان‌های میانه و سراب از دیگر برنامه‌های اصلی سفر حجت‌الاسلام‌ روحانی به این استان است.

آغاز عملیات اجرایی چهار  پروژه مهم در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان ‌شرقی از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه مهم در آذربایجان شرقی با حضور حسن روحانی رئیس‌ جمهور کشورمان خبر داد.

محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: روحانی امروز از مناطق زلزله‌زده میانه و سراب بازدید می‌کند و همچنین در جلسه شورای اداری استان نیز در تبریز شرکت خواهد کرد.

وی بابیان اینکه افتتاح پروژه‌های عمرانی از دیگر برنامه رئیس‌ جمهور در تبریز است، افزود: افتتاح نیمی از پروژه راه‌آهن 20 ساله میانه ـ تبریز که فردا تا بستان‌آباد بهره‌برداری می‌شود، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس‌ جمهور به آذربایجان شرقی است.

برای این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر 33 هزار میلیارد ریال هزینه شده است

پورمحمدی با تأکید بر اینکه 18 طرح در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، راه، بهداشت و درمان، اشتغال روستایی و انرژی امروز به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر 33 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: در این سفر عملیات اجرایی چهار  طرح اساسی استان در حوزه‌های مسکن، کشاورزی و معدن بااعتباری بالغ‌بر ۱۷ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

بهره‌برداری از طرح نفلین سینیت سراب

کارخانه نفلین سینیت سراب در حالی با رکود ساخت 25 ساله رو به‌رو بوده که به تأکید مسئولان در حال حاضر می‌تواند سالانه از خروج یک میلیارد دلار ارز از کشور برای واردات پودر آلومینا جلوگیری کند.

این طرح حالا قرار است با حضور رئیس‌ جمهور به بهره‌برداری برسد. آلومینیوم ازجمله کالاهای در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران است و تولید آلومینا از صنایع راهبردی به شمار می‌آید. تنها معدن نفلین سینیت کشور برای تولید آلومینا با ظرفیت 30 میلیارد تن در شهرستان سراب واقع‌شده، آن‌هم در حالی‌ که منابع آلومینا در ایران و جهان محدود است و در آذربایجان و شهر سراب به‌وفور این ماده معدنی یافت می‌شود.

به گفته مسئولان استانی با عملی شدن طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت در سراب 700 میلیون دلار سرمایه جذب می‌کند.

هم‌زمان با سفر رئیس‌ جمهور به آذربایجان‌ شرقی 43 طرح صنعتی و تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌ شرقی 43طرح صنعتی و تولیدی به بهره‌برداری می‌رسد.

حبیب امین‌زاده گفت: این طرح‌های از طریق ارتباط ویدئویی وزیر صمت با رئیس‌ جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. احیای طرح نفلین سینیت شهرستان سراب از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از طرح نفلین سینیت سراب با سرمایه‌گذاری 1130 میلیارد ریالی و 800 میلیون یورویی، زمینه اشتغال 2 هزار و 500 نفر فراهم می‌شود.

امین‌زاده همچنین افزود: 42 پروژه دیگر با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 781 میلیارد ریالی بخش خصوصی موجب اشتغال بکار یک هزار نفر خواهد شد.

عملی شدن طرح تولید آلومینا از نفلین سینیت در سراب موجب جلوگیری از خروج یک میلیارد دلار ارز از کشور برای واردات پودر آلومینا می‌شود. اجرای پروژه تولید پودر آلومینا از کانی نفلین سینیت سراب اتفاق بزرگی برای ایران، آذربایجان شرقی و سراب است و مسئولان باید گره این طرح اقتصادی و صنعتی را باز کنند تا مردم از مزایای اقتصادی و اشتغال آن بهره‌مند شوند.

20 سال انتظار برای شنیدن سوت یک قطار به سر می‌رسد

یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که افتتاح آن حسن روحانی را در این روزهای سرد سال به آذربایجان شرقی کشانده پروژه مهم راه‌آهن میانه – بستان‌آباد است. این پروژه قرار است بعد از ۲۰ سال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار