مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس لرستان:

هیچ‌وقت در وجود یک بسیجی قدرت‌طلبی و انحصار‌طلبی وجود ندارد

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» گفت: در وجود یک بسیجی هیچ‌وقت قدرت‌طلبی و انحصار‌طلبی وجود ندارد و تفکر بسیجی متعلق به همه مردم است
کد خبر: ۳۷۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ - 27November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت هفته بسیج در اداره‌کل امور مالیاتی استان اظهار داشت: بانوان اگر نبودند نهضت انقلاب اسلامی شکل نمی‌گرفت لذا باید قدردان بانوان باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس لرستان با بیان به اینکه ما امروز در چهلمین سالگرد تشکیل سازمانی هستیم که نام مقدس و واژه زیبای بسیج را با خود حمل می‌کند، بنابراین بسیج نه یک فرد و نه سازمان خاصی است بلکه یک مکتب برآمده از ایدئولوژی اسلام ناب محمدی است.

وی افزود: هرچه این نگاه و باور قوی‌تر باشد استحکام درونی این مفهوم بزرگ به نام بسیج بیشتر می‌شود و هرچه این استحکام بیشتر باشد وحدت بیشتر شکل می‌گیرد. بنابراین هم انضباط و هم نگاه جامعه شناسی بر وجوح اشتراک ارزشی که در افرادی که به عنوان بسیجی دور هم با گفتمان الهی شریعت‌مدار جمع می‌شوند.

این مسئول گفت: ویژگی‌های بسیج در جمهوری اسلامی نوعی مدیریت تحت عنوان مدیریت جهادی خلق شده و همین مدیریت جهادی بود که باعث شد 8 سال دفاع مقدس با موفقیت و پیروزی طی شود. عوامل کاشت و داشت سرمایه اجتماعی این است که ما کار را برای خدا انجام دهیم و برای خدا قدم برداریم. این اولین ویژگی یک بسیجی مخلص است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: دوم اینکه دنیا طلبی در کار نباشد، باید دنیا طلبی و اینکه دنیا را پایان کار و به فکر سرمایه‌های دنیا باشیم و در دنیا سعادتمند شویم این نگاه، نگاه بسیجی نیست. یک نیروی بسیجی نگاه اخروی، خدایی و الهی دارد و سوم کسب رضای خداوند که ما وقتی کار را برای خدا انجام می‌دهم به دنبال خوشنودی خداوند هستیم.

این مسئول افزود: نکته خیلی مهم که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند این است که «بسیج مجموعه انسان‌هایی هستند که برای خوشبختی و به سعادت رساندن انسان‌ها با بصیرت و اخلاص عمل می‌کنند» بنابراین دو رکن مهم بسیج را می‌توان اخلاص و بصیرت عنوان کرد و بصیرت یعنی در گرد و غبار فتنه‌ها قدرت تشخیص داشته باشیم و بتوانیم راه را از بی‌راهه تشخیص دهیم. همچنین هر چه بصیرت بالاتر باشد اخلاص بیشتر می‌شود و هر چه اخلاص بیشتر باشد وحدت عمل هم بیشتر می‌شود. بسیجی از خدمت به مردم لذت می‌برد و یک بسیجی با اخلاص هیچ‌وقت انتظار تشویق از مردم ندارد. بسیجی بودن را از خودمان شروع کنیم.

ناصرپور ادامه داد: در وجود یک بسیجی هیچ‌وقت قدرت طلبی و انحصار طلبی وجود ندارد. تفکر بسیجی متعلق به همه مردم است موضوع تفکر بسیج در جمهوری اسلامی یک مزیت رقابتی است نه یک مزیت کلیدی، مزیت کلیدی عبارت است از توانایی‌ها و امکانات بلقوه و بلفعل یک سازمان که با سازمان‌های دیگر می‌تواند همسانی داشته باشد.

وی گفت: لرستان 6 هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و اگر این شهدای گرانقدر نبود انقلاب اسلامی تثبیت نمی‌شد.

ناصرپور در پایان متذکر شد: در عملیات کربلای 5 با رشادت لرستانی‌ها، این عملیات حماسه ساز شد به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «نبرد لرها بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها