مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

بسیجیان در خط مقدم امنیت و انسان‌سازی هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: بسیجیان رسالت سنگینی را بر عهده دارند، زیرا در خط مقدم امنیت و انسان‌سازی، لایه‌ای از ماموریت‌های جمهوری اسلامی به آنها واگذار شده است.
کد خبر: ۳۷۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ - 27November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان امروز در جمع کارکنان بسیجی اداره‌کل زندان‌های همدان اظهار داشت: بسیجیان رسالت سنگینی را بر عهده دارند زیرا در خط مقدم امنیت و انسان‌سازی، لایه‌ای از ماموریت‌های جمهوری اسلامی به آنها واگذار شده است.

ظفری با اشاره به اینکه باید دستاوردهای بسیج در کشور به خوبی تشریح شود ادامه داد: بسیج یک جریان بسترساز دینی و اخلاقی منطبق با فطرت همه انسان‌هاست که باید در این بستر و ریل حرکت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بسیج شرطی عمل نکردن است افزود: بسیج یعنی کسی که در زمان جنگ صدها دلیل داشت برای اینکه در جبهه حضور پیدا نکند اما تمام دلایل لفظی و عاطفی را پشت سر می‌گذاشت و حضور پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه ترویج یابد افزود: دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارد و ما میراث‌دار این افتخار غیرقابل تکرار هستیم بنابراین باید ابعاد این حماسه به نسل جدید منتقل شود.

ظفری حوادث هشت سال دفاع مقدس را نشانه‌ای از فداکاری ملت ایران دانست و ادامه داد: بسیاری از ابعاد دفاع مقدس ناشناخته مانده و با گذر زمان نمایان می‌شود.

این مسئول عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، عملیات والفجر ۸ (عملیات مشهور فاو ) و عملیات کربلا ۵ را سه عملیات بزرگ جنگ عنوان کرد و نقش رزمندگان استان همدان در عملیات والفجر ۸ را حائز اهمیت دانست.

در ادامه «پژمان پروین» مدیرکل زندان‌های استان همدان نیز خطاب به بسیجیان عنوان کرد: بسیج دارای جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی است، از اینکه بسیجی هستید بر خود ببالید زیرا این مهم افتخاری بزرگ و موهبتی است که خداوند متعال نصیب همه ما کرده است.

پروین با بیان اینکه بسیجی بودن افتخار است و شامل حال کسانی می‌شوند که بخواهند از خود بگذرند و ایثار کنند و برای جامعه مفید باشند ادامه داد: بسیجی واقعی لبریز از اخلاص است، همان طور که امام(ره) فرمودند «بسیج لشکر مخلص خداست»، حضور در بسیج می‌طلبد با اخلاص و عاشقانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تفکر بسیجی گسترش پیدا کند بسیاری از مشکلات امروز حل خواهد شد به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و گفت: در این موضوع که مشکلاتی در کشور وجود دارد شکی نیست اما قطعاً با تدبیر مناسب، اتحاد، هم‌بستگی و همدلی همه آنها را پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با بیان اینکه بسیج در چنین شرایطی می‌تواند در هدایت افکار عمومی تاثیرگذار باشد افزود: مردم همدان در حوادث اخیر با بصیرت عمل کردند و این بصیرت از بسیجی بودن آنها نشات گرفته است.

این مسئول به نقش بسیج در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: بسیج می‌تواند نقش امر به معروف و نهی از منکر را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها