وزیر آموزش و پرورش:

سرویس‌های مدارس در سامانه «سپند» ثبت‌نام کنند/ استفاده از شعله در مدارس مجاز نیست

«محسن حاجی‌میرزایی» با بیان اینکه سرویس‌های مدارس برای استفاده از سهمیه بنزین باید در سامانه «سپند» ثبت‌نام کنند، گفت: در این صورت کار ارزیابی پیمایش آن‌ها انجام می‌شود و پس از آن مابه‌ازای ریالی به رانندگان پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۷۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ - 28November 2019

سرویس‌های مدارس در سامانه «سپند» ثبت‌نام کنند/ استفاده از شعله در مدارس مجاز نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن حاجی‌میرزایی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه دیدار صمیمانه با مدیران‌کل آموزش و پرورش شهر تهران و افتتاحیه مجموعه رفاهی، در جمع خبرنگاران درباره تأمین بنزین سرویس مدارس، اظهار داشت: مقرر شد برای سرویس مدارس به ازای پیمایشی که انجام می‌دهند تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه معادل ریالی به رانندگان سرویس پرداخت شود که این موضوع اجرایی می‌شود و زمان آن هم از ۲۴ آبان است.

وی با بیان اینکه سرویس‌های مدارس برای استفاده از این سهمیه باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند، افزود: در این صورت کار ارزیابی پیمایش آنها انجام می‌شود و پس از آن مابه‌ازای ریالی به رانندگان پرداخت می‌شود که البته ممکن است این زمان ببرد تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند، گفت: مسؤولان این موضوع را کنترل می‌کنند چرا که با سهمیه در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نیست.

وی تصریح کرد: اگر رانندگان ما به‌التفاوت را دریافت کنند، متوجه خواهند شد که هزینه‌ها تفاوتی نکرده است و افزایش قیمت‌ها غیرقانونی است چون اتفاق خاصی نیفتاده و فقط بنزین سهمیه‌بندی شده است و ما هم مابه التفاوت نیاز رانندگان را تا سقف ۱۲۰ لیتر ماهانه واریز می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تأمین بنزین سرویس مدارس روستایی نیز گفت: فرقی نمی‌کند سرویس مدارسی که تاکسی هستند از سهمیه سوخت تاکسی استفاده می‌کنند و آنچه عنوان شد برای رانندگانی است که آزاد هستند.

شورایی در استانداری درباره تعطیلی مدارس تصمیم می‌گیرند

حاجی‌میرزایی درباره تعطیلی مدارس به دلایل مختلف و کم شدن از زمان آموزش نیز اظهار کرد: تحصیل موقعیت ممتازی و فرصت طلایی است و باید حداکثر تلاش شود که کمترین تعطیلی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از نکات مطرح شده از سوی کارشناسان این بود که بین محتوای درسی و ساعات اختصاص یافته تناسبی نیست و با اضافه شدن تعطیلات، این فشار تشدید خواهد شد که امیدوارم تمام افرادی که درباره تعطیلی مدارس‌ تصمیم‌گیری می‌کنند، به این موضوع توجه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شورایی که در استانداری تشکیل می‌شود درباره تعطیلی تصمیم می‌گیرد و امیدوارم توجه داشته باشند که تعطیلات به حداقل برسد؛ چرا که این تعطیلات در کنار هزینه‌های مادی، در کار تعلیم و تربیت هم اختلال ایجاد می‌کند.

استفاده از شعله در مدارس مجاز نیست

حاجی‌میرزایی درباره سیستم گرمایشی مدارس گفت: ۱۳۰ هزار سیستم گرمایشی داشتیم که موقعیت مناسبی نداشتند و اکنون به ۸۸ هزار سیستم رسیده است؛ در همه مناطقی که لوله‌کشی گاز شده است، سعی داریم از سیستم گرمایشی مناسب استفاده کنیم.

وی افزود: برخی مدارس از بخاری گازی استفاده می‌کنند و استفاده از شعله در مدارس مجاز نیست؛ اما نسبت به بخاری‌های نفتی ایمن‌تر هستند و باید به تدریج سیستم‌های ایمن جایگزین شوند؛ اما بخشی از بخاری نفتی استفاده می‌کنند و تلاش این است آن‌ها را با بخاری تابشی و رادیاتورهای روغنی جایگزین کنیم و محیط امن‌تری برای دانش‌آموزان فراهم شود.

طبق وعده‌ای که دادیم رتبه‌بندی معلمان را تصویب کردیم 

وزیر آموزش و پرورش درباره افتتاح مرز رفاهی و آموزشی فرهنگیان منطقه 5 نیز گفت: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش تقویت معیشت معلمان و تمهید امکانات رفاهی برای آنان است چون معلمان از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند و افتتاح مرکز آموزشی و رفاهی گامی است در جهت اینکه خدمات خوبی به فرهنگیان ارائه شود.

وی ادامه داد: سال تحصیلی را با همه دشواری‌هایی که برای همکاران ما وجود داشت، آغاز کردیم اما خوشبختانه کلاس‌های درس فعال شده است و همکاران ما در شهر تهران در جلسه امروز مروری بر اقدامات و مسائل و مشکلات از جمله نیروی انسانی داشتند و ساماندهی نیروی انسانی با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان و بازنشستگان ما رو به افزایش بوده نیاز به تمهید مقدمات دارد.

حاجی میرزایی افزود: کیفیت ‌بخشی به تعلیم و تربیت جزو مأموریت ‌های اصلی ما محسوب می‌شود و اکنون  متأسفانه فضای آموزشی مناسبی در تهران نداریم و از متوسط کشوری از نظر دسترسی به فضای آموزشی ضعیف‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق جدید در شهر تهران مدارس کافی برای آنها طراحی نشده و مشکلات را افزایش داده است، اضافه کرد: مشکل کمبود فضای آموزشی در تهران به گونه‌ای است که نیاز به حرکت ملی داریم و باید دولت، مجلس و خیرین که مسؤولیت اجتماعی دارند، به این مشکل فکر کنند.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی رفاهی منطقه پنج با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: معلمی غنی‌ترین شغل هستی است و اگر این چنین نبود خداوند پیغمبران را برای شغل دیگری می‌فرستاد بنابراین این شغل‌، شغلی با شرافت و غنی است.

وی تصریح کرد: معلم همواره باید بر صدر بنشیند و قدر ببیند چراکه کریمانه‌ترین شغل را دارد؛  همه عظمتی که انسان به عنوان مخلوق هستی دارد پشتوانه تکریم شغل معلمی است؛ بنده نیز از روزی که این مسؤولیت را پذیرفتم به این نکته توجه داشتم که آینده این کشور مبتنی بر چگونگی فعالیت فعلی معلمان است و باید ماموریت همه دلسوزان این کشور توجه به معلمان باشد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: طبق وعده‌ای که دادیم رتبه‌بندی معلمان را تصویب کردیم تا گامی  در جهت احترام به ساحت معلم باشد و برای مسکن معلمان هم توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی داشتیم، علاوه بر آن برای بیمه تکمیلی هم تلاش‌های گسترده‌ای داریم تا خبرهای خوشی را در آن مورد بشنویم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای ساماندهی نیروی انسانی تلاش‌هایی داشتیم و هماهنگی‌هایی کردیم که ورود ما به سال تحصیلی جدید با کیفیت باشد، مجموعه کاستی‌ها در طی زمان‌های گذشته باعث شده است که این جایگاه رفیع در اندازه‌های واقعی مشاهده نشود و بابد تلاش کنیم این جایگاه واقعی و مطلوب باشد تا آینده درخشان‌تری برای معلمان بسازیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها