فرمانده سپاه کربلا مازندران عنوان کرد؛

راه‌اندازی قطب آموزش و کارآفرینی در دهکده اقتصاد مقاومتی ساری

سردار «محمدحسین بابایی» گفت: مرکز آموزشی و مهارت افزایی بسیج سازندگی (دهکده اقتصاد مقاومتی) در سمسکنده ساری قطب آموزش و کارآفرینی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ - 28November 2019

قطب آموزش و کارآفرینی در دهکده اقتصاد مقاومتی ساریبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلا مازندران در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز آموزشی و مهارت افزایی بسیج سازندگی (دهکده اقتصاد مقاومتی) در سمسکنده ساری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه هفت هکتاری یک فرصت خوبی برای ما ایجاد کرد که این مرکز را تحت عنوان دهکده اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: بسیجیان جویای کار که رشته‌های قابل اجرا با سرمایه کم را تحت عنوان بنگاه‌های زودبازده و مشاغل خانگی انتخاب می‌کنند می‌توانند در این فضا آموزش ببیند.

بابایی ادامه داد: در این فضا در مرحله اول در رشته‌های مختلف از جمله دامپروری، کشاورزی و گل و گیاه آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در گام بعدی دورنمای ما این است که به عرصه صنعت و مشاغل فنی ورود داریم که در کارگاه‌های انفرادی کوچک قابل اجرا است.

این مسئول بیان کرد: این فضا آماده شده و در آینده کارآموز می‌پذیریم که با شیوه‌های نوین آشنا می‌شوند؛ دانشی که تحت عنوان کارآفرینی دانش بنیان که موضوع مبانی علمی آن حل شده باشد و عملا در جاهای مختلف اجرا می‌شود در این مکان به فراگیران منتقل خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه ما بتوانیم با استفاده از منابعی که در اختیار داریم راندمان تولید را افزایش بدهیم، به کشت آبی بعضی از اقلام اشاره کرد و گفت: حتی کشت بدون خاک هم داریم مثل کشت زعفران که بدون استفاده از آب و خاک صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث چندقلوزایی نیز ورود پیدا کردیم، گفت: در این بحث که بیشتر در موضوع تغذیه در حال اجراست، با استفاده از الگوهای متفاوت که با کار علمی که انجام شده و با تصحیح فرمول غذایی با درآمیخته کردن دو نژاد بومی چندقلوزایی صورت می‌گیرد.

این مسئول در ادامه افزود: در این روش که یک کار پژوهشی همراه با آموزش است، خروجی آن برای جوانان جویای کار تکیه گاهی به شمار می‌آید تا قبل از بکارگیری سرمایه، با کسب اطلاعات کامل و مشاوره و آموزش سرمایه اش را بکار بگیرد.

بابایی اجرای این طرح را در راستای تکمیل حلقه‌های کارآفرینی تولید اعلام کرد و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات امروز ما استفاده از دانش مرتبط با این مجموعه است و این فضا شروع خوبی برای انجام این کار است و می‌توانیم با استفاده از دانش و تجربه بهره‌وری چند برابر داشته باشیم.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه این مجموعه قطعا مخاطبین زیادی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: سربازان برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند از این امکان در طول دوره خدمت بره ببرند.

وی خانواده‌های بازنشستگان نیروهای مسلح را نیز جامعه هدف دانست و افزود: حدود هفت هزار بازنشسته استان و فرزندان‌شان می‌توانند در این فضا آموزش ببینند.

بابایی همچنین بسیجیان و عامه مردم را از جمله کسانی که می‌توانند در این فضا آموزش ببینند یاد کرد و گفت: باید چندین کار را پیش ببریم و اینجا را تبدیل به یک قطب آموزش و کارآفرینی بکنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها