جانشین رئیس بسیج خواهران کشور مطرح کرد؛

تلاش «بسیج جامعه زنان» برای حفظ و تحکیم بنیان خانواده‌ و ارتقاء جایگاه زن مسلمان ایرانی

مینا بیابانی گفت: از اهداف اصلی و اساسی بسیج جامعه زنان، حفظ و تحکیم بنیان خانواده‌ها و ارتقاء جایگاه زن مسلمان ایرانی و همچنین تبیین و معرفی زن ایرانی به جهان در راستای جهانی‌سازی دیدگاه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۷۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ - 29November 2019

بسیج جامعه زنان در تحقق عدالت اجتماعی نقش مهمی داردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، مینا بیابانی جانشین رئیس بسیج خواهران کشور در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو «گفتگو» با موضوع کارکردهای اجتماعی بسیج ضمن  تصریح بر اینکه بسیج یک نهاد ملی مقدس است، اظهار داشت: بسیج معجزه انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) بوده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حفاظت و حراست از اصل انقلاب اسلامی و دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی را به عنوان ماموریت و رسالت اصلی بسیج تعریف کرده است.

وی درباره اثرگذاری بسیج در حوزه زنان گفت: بسیج جامعه زنان به طور اخص، اهداف و رسالت های مهمی را در رابطه با خانواده تعریف کرده است. از اهداف اصلی و اساسی بسیج جامعه زنان، حفظ و تحکیم بنیان خانواده‌ها و ارتقاء جایگاه زن مسلمان ایرانی و همچنین تبیین و معرفی زن ایرانی به جهان در راستای جهانی سازی دیدگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

جانشین رئیس بسیج خواهران کشور درباره اقدامات و زیرساخت های فراهم شده جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در بسیج، بیان کرد: بسیج یک نهاد مردمی و ملی است و بر اساس حضور مردم در این نهاد شکل گرفته شده است و در هر زمان به تناسب شرایط و نیاز کشور، تحولات مورد نیاز در بسیج ایجاد شده است. از زمان دفاع مقدس تا امروز که با یک جنگ تمام عیار با آن مواجه هستیم خوشبختانه بسیج و بسیج جامعه زنان توانسته است خودش را روزآمد کند و زیرساخت های متناسب با شرایط را فراهم کند.

وی ادامه داد: در هنگام جنگ و دفاع مقدس، زیرساخت ها و ساختار سازمانی بسیج زنان به گونه ای طراحی شده بود که حضور زنان را در حمایت از رزمندگان اسلام و پشتیبانی از جنگ، امداد و نجات و حمایت از خانواده های رزمندگان را تسهیل کند. همچنین در بحران های اجتماعی مانند جریانات اخیر، به واسطه آمادگی لازم در بسیج جامعه زنان، اثرگذاری زیادی داشته اند.

بیابانی با بیان اینکه بسیج و به طور خاص بسیج جامعه زنان به دلیل گستردگی و فراگیری که در اقشار دارند و یک شبکه مویرگی را در همه کشور ایجاد کرده اند، نقش بسیار مهم و اساسی را در ایجاد عدالت اجتماعی و فرهنگی دارند، گفت: بسیج جامعه زنان با برنامه ریزی در این 40 سال، سعی کرده است این مهم را به اجرا درآورد و عدالت را تا حدود زیادی محقق کند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها