تداوم بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی در صورت برگزاری انتخابات

تحقیقات افکارسنجی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در رژیم صهیونیستی را حل کند.
کد خبر: ۳۷۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ - 29November 2019

تداوم بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی در صورت برگزاری انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظرسنجی‌های جدید در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد اگر سومین انتخابات سراسری طی سال جاری در این منطقه انجام شود، باز هم نتایج دور قبل تغییری نکرده و حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» باز هم از رقیب خود عقب است.

طبق پیمایش انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «معگر موخوت» به سفارش نشریه «اسرائیل هیوم»، حزب ائتلافی «آبی‌وسفید» به رهبری «بنی گانتز» رقیب نتانیاهو، در انتخابات جدید حائز 35 کرسی پارلمان می‌شود و حزب لیکود نیز 33 کرسی را به دست می‌آورد.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» رتبه‌های بعدی کرسی‌های کنست در انتخابات سوم، متعلق به حزب لیست مشترک اعراب با 13 کرسی، شاس با 9 کرسی و «اسرائیل بیتُنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» با 9 کرسی خواهد بود.

این در حالی است که به گفته لیبرمن، نتانیاهو با ممانعت کردن از تشکیل کابینه فراگیر در زمان مذاکرات با گانتز، عامدانه این رژیم را به سمت برگزاری سومین انتخابات سراسری در سال جاری کشاند، به این امید که بتواند این بار اکثریت پارلمان را به دست بیاورد.

در پی ناکامی نتانیاهو و گانتز در فرصت‌های چهار هفته‌ای برای تشکیل کابینه، رئیس رژیم صهیونیستی چند روز پیش 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی بیست‌ویک روز آینده فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد.

پیش از آن لیبرمن - که از سوی تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی به عنوان مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب گرفته - با اعلام نپیوستن به هیچکدام از احزاب وابسته به نتانیاهو یا گانتز احتمال برگزاری سومین انتخابات این رژیم در سال جاری را تقویت کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار