معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش:

امروز ساخت زیردریایی‌های مدرن یکی از ساده‌ترین اقدامات ارتش است

امیر دریادار «حمزه علی‌کاویانی» با اشاره به اینکه تولید ناوشکن‌های سهند و البرز از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است، گفت: امروز تولید مدرن‌ترین زیردریایی‌ها به یکی از ساده‌ترین اقدام‌های ارتش تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۳۷۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ - 29November 2019

امروز ساخت زیردریایی‌های مدرن یکی از ساده‌ترین اقدامات ارتش استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، امیر دریادار «حمزه علی کاویانی» معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم اظهار داشت: هراس آمریکا از نفوذ معنوی و الهام بخشی انقلاب اسلامی برای ملت‌های آزاده جهان سبب شد تا آمریکا رژیم بعث را به حمله به انقلاب اسلامی ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: صدام، با پشتیبانی تمام توان استکبار و بلوک شرق و غرب به جنگ با ایران آمد، توسعه مرز‌های دریایی و دستیبابی به شمال خلیج‌فارس از اهداف اصلی صدام از شروع جنگ تحمیلی بود.

کاویانی ادامه داد: دستیبابی به شمال خلیج‌فارس می‌توانست صادرات نفت این کشور را با سهولت بیشتری همراه کند و به همین دلیل نیز این کشور هجمه اصلی توان خود را معطوف به خرمشهر و شهر‌های جنوبی کشور کرد.

وی افزود: باوجود خروج مستشاران آمریکایی از ایران در ابتدای انقلاب اسلامی، بدنه جوان و انقلابی ایران در برابر رژیم تا دندان‌مسلح نیروی دریایی رژیم بعث صف‌آرایی و توان این رژیم را زمین‌گیر کرد.

کاویانی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی اشراف خود را در دریای عمان و خلیج‌فارس حفظ کرد و اجازه نداد خللی در عرصه تجارت و صادرات کشور در دوران سخت جنگ تحمیلی به وجود بیاید.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: تمام تجهیزات، نگهداری و آموزش‌های نیروی دریایی ایران در دوران قبل از انقلاب توسط غرب صورت می‌گرفت و بیش از پنج هزار مستشار غربی نیز نیروی دریایی ایران را مدیریت و راهبری می‌کردند.

وی ادامه داد: ملحق شدن شناور و ناوشکن جماران به ظرفیت نیروی دریایی ارتش از افتخارات این نیرو پس از انقلاب است، تمام طراحی و ساخت‌وساز این ناوشکن کاملا ایرانی است.

کاویانی ابراز کرد: طراحی و تولید ناوشکن‌های سهند و البرز با سامانه‌های بسیار پیچیده و مدرن از افتخارات و توفیق‌های ارتش جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز تولید مدرن‌ترین زیردریایی‌ها به یکی از ساده‌ترین اقدام‌های ارتش جمهوری اسلامی تبدیل‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز تمام سامانه‌های نیروی دریایی ارتش توسط نیرو‌های ایرانی، طراحی، تولید، نگهداری و آموزش داده می‌شود.

وی گفت: شصت و چهارمین ناوشکن نیروی دریایی ارتش در حال حاضر در آب‌های دریای سرخ و کانال سوئز حفاظت و امنیت نفت‌کش‌های کشور را تامین می‌کنند درحالی‌که قبل از انقلاب تصور چنین امری نیز ممکن نبود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه سواحل مکران و دریای عمان بر عهده ارتش جمهوری اسلامی نهاده شده است، این سواحل اهمیت بسزایی در مسیر توسعه ملی و حضور در آب‌های هند دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها