اعطا:

وجود بیش از هزار معبر فاقد واژه «شهید» در تهران/ حذف واژه شهید یک اقدام سازماندهی شده نیست

دبیر کمیته ویژه بررسی موضوع تابلو‌های مزین به نام شهدا از وجود بیش از هزار معبر فاقد واژه شهید در تهران خبر داد و گفت: حذف واژه شهید یک اقدام سازماندهی شده نیست.
کد خبر: ۳۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ - 01December 2019

وجود بیش از هزار معبر فاقد واژه شهید در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی اعطا» دبیر کمیته ویژه بررسی موضوع تابلو‌های مزین به نام شهدا صبح امروز در صحن شورای اسلامی شهر تهران، درباره گزارش این کمیته اظهار داشت: همزمان با اعلام فقدان نام شهید و شهدا موجی از حساسیت‌ها در تهران و کشور ایجاد شد و خانواده‌های شهدا، مسئولان و مدیران خواستار بررسی این موضوع شدند.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای برای بررسی حذف واژه «شهید» از معابر با حضور پنج نفر از اعضای شورا تشکیل شد، گفت: در این کمیته وضعیت تمامی معابر تهران مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین اسامی پیمانکاران از سال ۱۳۹۰ تا کنون در سطح مناطق ۲۲گانه بررسی شد.

دبیر کمیته ویژه بررسی موضوع تابلو‌های مزین به نام شهدا افزود: در راستای تحقیقات، نامه‌هایی به ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، رسانه‌ها و شهرداری‌های مناطق ارسال شد.

اعطا با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر تهران به دنبال این نبوده است که به مسائل قضایی وارد شود، بیان کرد: پس از ارائه گزارش، نتایج آن به تفصیل به نهاد‌های قضایی ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این کمیته با دریافت چندباره اطلاعات، آن‌ها را بررسی مجدد و صحت‌سنجی کرده است، که این عاملی قابل اتکا برای نهاد‌های قضایی است.

دبیر کمیته ویژه بررسی موضوع تابلو‌های مزین به نام شهدا با بیان اینکه در تهران تعداد کل معابر ۱۵ هزار و ۱۴۲ معبر است، افزود: معابری که مشکل ندارند، ۱۴ هزار و ۲۸۵ تابلو است که بیش از ۹۲ درصد است و در هزار و ۱۵۷ معبر حداقل یک تابلوی مسئله دار وجود دارد.

اعطا با بیان اینکه طبق بررسی‌ها در ۱۶ معبر به دلیل سهل‌انگاری پیمانکار واژه شهید ثبت نشده است، گفت: دو درصد از معابر شهر تهران به دلیل سهل‌انگاری پیمانکاران، واژه شهید ثبت نشده است که منطقه ۱۵ با اختلاف نسبت به سایر مناطق، بیشترین مشکل را داشته است.

حذف واژه شهید یک اقدام سازماندهی شده نیست

وی با بیان اینکه برخی‌ها بر این باور هستند که در حذف واژه شهید یک سازماندهی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها، سهل‌انگاری‌ها توسط پیمانکاران در طول ۱۰ سال صورت گرفته و به همین دلیل قطعاً نمی‌توانیم بگوییم که این کار سازماندهی شده است.

دبیر کمیته ویژه بررسی موضوع تابلو‌های مزین به نام شهدا با اشاره اینکه مسأله شهدا یک موضوع ملی است و نباید در این زمینه به دنبال سیاسی‌کاری باشیم، گفت: در هیچ دوره‌ای از شهرداری و شورای شهر نمی‌توان موضوع شهدا را نادیده بگیرند.

اعطا عنوان کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، ۵۵ معبر به نام شهدا نام‌گذاری شد و کارنامه این شورا در این‌باره مشخص است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار