مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان عنوان کرد؛

ضرورت ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در تمامی حوزه‌های علمیه سمنان

«محمدحسن سلامی» گفت: لازم است درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس برای طلاب حوزه‌های علمیه استان سمنان که مبلغان دینی خواهند بود، نیز تدریس شود تا جوانان مشتاق در این مدارس با دوران با شکوه دفاع مقدس آشنا شوند.
کد خبر: ۳۷۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ - 01December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «عبدالکریم بهجت‌پور» مدیر حوزه های علمیه  خواهران کشور با سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محمدحسن سلامی» در این دیدار بیان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور است و دفاع مقدس رویدادی فراموش نشدنی و عظیم در تاریخ ملت ایران است که ضرورت دارد آن فرهنگ مقدس به شیوه‌های جذاب، تأثیرگذار و نوآورانه به نسل جوان  منتقل شود.

وی در خصوص ضرورت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه  بیان داشت: لازم است این درس برای طلاب حوزه‌های علمیه که مبلغان دینی خواهند بود، نیز تدریس شود تا جوانان مشتاق در این مدارس با دوران با شکوه دفاع مقدس آشنا و در جهت اشاعه این فرهنگ ارزشمند برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام «عبدالکریم بهجت‌پور» با اشاره به اهمیت انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان و طلاب جوان، بیان داشت: دوران دفاع مقدس به عنوان برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی چون نگین می‌درخشد و همه وظیفه داریم از آن صیانت کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های جذاب فرهنگی، هنری و نشست‌های بصیرتی و معرفتی برای تبیین دفاع مقدس نقش مهمی در بازگویی دستاوردهای دفاع‌ مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

در این دیدار مقرر شد توجه و اهتمام بیشتر به درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در کلیه مدارس علمیه سطح استان صورت گیرد و همچنین مصاحبه، تدوین و انتشار کتاب خاطرات زنان مبلغه استان سمنان از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جمع آوری مصاحبه از خاطرات، زندگینامه، استقامت و  ایثارگری مادران و همسران شهدا و جانبازان  و آزادگان  روحانی استان سمنان مورد برنامه ریزی و اجرا  شود.

ضرورت ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در تمامی حوزه‌های علمیه استان سمنان

ضرورت ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در تمامی حوزه‌های علمیه استان سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها