حمیدی مقدم مطرح کرد؛

نمایش ۲۹ فیلم در بخش جایزه شهید آوینی/ رشد هشت درصدی در فیلم‌های راه یافته به جشنواره سیزدهم «سینماحقیقت»

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما‌حقیقت» گفت: امسال ۲۹ فیلم در بخش جایزه شهید آوینی اکران خواهند شد که ۷ فیلم به طور مشترک در بخش مسابقه ملی به نمایش در می‌آیند.
کد خبر: ۳۷۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ - 03December 2019

نمایش ۲۹ فیلم در بخش جایزه شهید آوینی/ رشد هشت درصدی در فیلم‌های راه یافته به جشنواره سیزدهم «سینماحقیقت»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما‌حقیقت» با حضور «محمد حمیدی مقدم»، دبیر این جشنواره و مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد.

حمیدی مقدم در ابتدای این نشست اظهار داشت: جشنواره سیزدهم سینما حقیقت تفاوت‌های متعددی را در نظر گرفته است. تغییر هویت بصری جشنواره که توسط رضا عابدینی به عنوان مدیر هنری انجام شده یکی از این تفاوت‌هاست.

وی در ادامه گفت: اتفاق ویژه‌تر جشنواره بحث ساماندهی کارت‌های ورودی است که برای گروه‌های مختلف مرتبط با سینمای مستند صادر شده است. این امر باعث اعتبار جشنواره سینما حقیقت شده است.

حمیدی مقدم در این خصوص توضیح داد: باتوجه به فضای محدودی که در پردیس چارسو وجود دارد مخاطبان اصلی مستند امکان دیدن محدودی دارند. سال‌های پیش نیز برای اصحاب رسانه مشکلاتی ایجاد شد که امسال این مساله با ساماندهی اکران و صدور کارت کاملا رفع خواهد شد. ما قصد بلیط فروشی نداریم، اما باید مخاطبان اصلی جشنواره اولویت داشته باشند.

دبیر جشنواره سیزدهم سینما حقیقت در ادامه گفت: صدور کارت منوط به ثبت نام در سایت جشنواره است و اهالی رسانه که جز اصلی سینمای مستند هستند در بخش مربوط به خود باید ثبت نام کنند. کسانی که متعلق به رسانه نیستند باید در باشگاه مخاطبان ثبت نام و بلیط خود را دریافت کنند. تعدادی از صندلی‌های سالن برای فروش عموم علاقه‌مندان در نظر گرفته شده است و ۱۰ هزار تومن باید بپردازند.

وی در ادامه گفت: امسال اکران آثار در دو سانس صبح و بعدازظهر تقسیم شده است که فیلم پر مخاطب شب قبل را اکران خواهیم کرد. برای هر سالن ۱۰ صندلی متعلق به صاحب فیلم و تعدادی نیز برای اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است. همچنین ویدیو لای‌براری مهیا شده است و مختص مخاطبینی است که امکان دیدن فیلم را نداشتند، تدارک دیده شده است. با این تهدیدات می‌توان به سمت استاندارد سازی برویم.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تحربی تصریح کرد: اتفاق مهم دیگر این است که با تصویب شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از هفت نفر قرار شد فروش آثار کاملا به صاحب فیلم برگردد. حتی در آثاری که با مشارکت مرکز گسترش تولید شده است همخ فروش خاصل از اکران امسال به صاحبان آثار می‌رسد.

حمیدی مقدم در ادامه گفت: سالن فردوسی موزه سینما در چرخه سالن‌های اکران قرار گرفته است علاوه بر این ۱۳ استان علاقه‌مند به برگزاری جشنواره هستند که باید رایزنی آن باید انجام شود.

وی در خصوص تعداد آثار ارسالی گفت. امسال ۱۶۸ شامل ۱۱۴ فیلم ایرانی و ۵۴ فیلم خارجی هستند. همین امر رشد هشت درصدی جشنواره سیزدهم سینما حقیقت را نشان می‌دهد. ۷۳ شهر کشور به این رویداد فرهنگی مستند ارائه داده اند. ۶۲ فیلم در بخش مسابقه شرکت داده خواهند. در بخش جایزه شهید آوینی ۲۹ نمایش داده خواهد شد که از این تعداد هفت فیلم به طور مشترک در بخش مسابقه ملی نیز اکران خواهند شد.

حمیدی مقدم در خصوص بخش‌های ویژه این جشنواره بیان داشت: مستند کارآفرینی از بخش‌های ویژه جشنواره است ۱۳ فیلم در بخش به نمایش در می‌آیند. همچنین سه کارگاه در حوزه پژوهش و تحقیق فیلمنامه و تهیه‌کنندگی با حضور مهمانان خارجی و ایرانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها