«علی‌اصغر جعفری» در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع‌ مقدس:

جایگاه ویژه‌ی خبرگزاری دفاع مقدس در میان رسانه‌ها/ خبرگزاری دفاع مقدس مجموعه‌ای سبکبال و چابک، در عین حال با انگیزه و با اعتقاد است

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس گفت: خیلی اوقات نیروهای تخصصی کم‌تعداد، از نیروهای فراوان فاقد انگیزه کارایی بیشتری دارند، خبرگزاری دفاع مقدس سبکبال و چابک، اما متخصص و با انگیزه و با اعتقاد کار می‌کند.
کد خبر: ۳۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ - 04December 2019

«علی‌اصغر جعفری» از خبرگزاری دفاع‌ مقدس بازدید کردبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه) از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.

وی در این بازدید، ضمن گفت‌وگو با دبیران و خبرنگاران در جریان روند تهیه و انتشار اخبار در این خبرگزاری قرار گرفت.

مدیر مسئول روزنامه جام جم، مدیرکل صدا و سیمای استان ایلام، معاونت صدا و سیمای خراسان بزرگ از جمله سوابق مسئولیتی علی اصغر جعفری است.

علاوه بر این، دکتر جعفری در کنار مسئولیت بسیج سازمان صدا‌ و‌ سیما، ریاست شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی رسانه ملی و راه‌اندازی قرارگاه‌های مقابله با تهدیدات نرم، مسئولیت قرارگاه رسانه‌ای راهیان‌نور رسانه ملی و همچنین مسئولیت معاونت سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما را نیز عهده‌دار بوده است. 

جعفری در این بازدید ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن عسکری (ع)، با بیان‌ اینکه خبرگزاری دفاع مقدس در طول عمر کوتاه خود نسبت به سایر خبرگزاری‌ها، توانسته در ترازی تخصصی و حرفه‌ای قرار گیرد، اظهار داشت: کسب رتبه نخست خبرگزاری دفاع مقدس در نمایشگاه مطبوعات سال 96 و اینکه امروز این خبرگزاری توانسته مرجع تعداد زیادی از اخبار اختصاصی قرار گیرد، همگی نشان از موفقیت این رسانه است.

وی موفقیت‌های خبرگزاری دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: خیلی اوقات نیروهای تخصصی کم‌تعداد، از نیروهای فراوان فاقد انگیزه کارایی بیشتری دارند. خبرگزاری دفاع مقدس سبکبال و چابک، اما متخصص و با انگیزه و با اعتقاد کار می‌کند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: خبرگزاری دفاع مقدس نقش مهمی دارد و از رسانه‌های پیشگامی محسوب می‌شود که توانسته یک برند تخصصی را معرفی کند. امروز در مجموعه‌ی حوزه‌‌های رسانه‌ای، خبرگزاری دفاع مقدس یک خبرگزاری تخصصی و حرفه‌ای محسوب می‌‎‎شود که نشان می‌دهد این رسانه از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار است که جای تبریک و تشکر دارد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی خاطرنشان کرد: هرقدر جایگاه خبرگزاری دفاع مقدس بالاتر باشد، مسوولیت سنگین‌تری خواهد داشت و بایستی این خط تخصصی و تراز را حفظ کند و پیشگام و همواره با نوآوری همراه باشد. امروز جذب مخاطب بحث مهمی است چراکه مخاطب الزامی برای مراجعه به رسانه‌ها ندارد بلکه‌ها رسانه‌ها باید نوآوری و شناخت درست از مخاطب داشته باشند و نیازهای او را شناسایی و براساس نیاز و ذائقه مخاطب، مرتب با نوآوری تولید محتوا کنند.

جعفری سرعت عمل، دقت، صحت، سلامت و امانت‎‌داری را ازجمله ویژگی‌های‌ رسانه‌ها برای جذب مخاطب دانست و عنوان کرد: خبرگزاری دفاع مقدس دارای این ویژگی‌هاست اما حفظ این مسائل کار دشواری است و تداوم آن بسیار سخت‌تر است که در این چرخه نوآور بودن نیز مهم است. یعنی اگر رسانه‌ای به یک‌سری قواعد مشخص پایبند باشد و آن را ادامه دهد، مخاطب خود را از دست خواهد داد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید مرتباً در نوع، شکل و فرم ارائه اخبار تغییرات ایجاد کنند تا مخاطب هر روز شاهد یک فضای متفاوت باشد. حتی ممکن است لازم باشد در بحث گرافیک و فرم‌ها نیز تغییراتی را به تناسب فصل، ایام و موضوع اعمال کرد تا لطافت، تنوع و نوآوری برای مخاطب رقم بخورد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر تداوم مباحث آموزشی تاکید کرد و گفت: ما در هر سطحی از تخصص باشیم، نیازمند آموزش هستیم. آموزش مهم است چراکه باید پیشرانی یک مجموعه تداوم داشته باشد. باید ویژگی‌های برخی از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی که در کارشان حرفه‌ای هستند را بومی‌سازی کرد تا از ظرفیت‌های آن‌ها بتوان بهترین و بیشترین بهره را گرفت.

جعفری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دارای ظرفیت‌های اجتماعی دانست و گفت: خبرگزاری دفاع مقدس با اتکا به بنیاد حفظ آثار، امروز توانسته بدرخشد و موثر باشد. این خبرگزاری یکی از مراجع خبری شخصی من است که ان‌شالله در آینده شاهد کارهای خوب و نوآورانه و ویژه‌ای از آن باشیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها