کوروش زارعی:

رویدادهای نمایشی را خارج از تهران برگزار می‌کنیم

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری از تصمیم این مرکز برای برگزاری عمده رویداد‌های نمایشی در استان‌هایی غیر از تهران خبر داد و گفت: همراهی حوزه هنری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور باعث هم‌افزایی و بازدهی بیشتر جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» شده است.
کد خبر: ۳۷۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ - 04December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «کوروش زارعی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به کیفیت آثار چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» اظهار داشت: 15 نمایشی که به جشنواره چهاردهم راه پیدا کرده حاصل اجراهای عمومی در سراسر کشور هستند و هنرمندان در شهرها و استان‌های خودشان این آثار را برای عموم در مساجد مختلف اجرا کرده‌اند و این یعنی آثار از چند فیلتر کیفی گذشته‌اند تا به جشنواره رسیدند.

این هنرمند افزود: دوستان ما در هیات انتخاب هم همه تلاش‌شان را به کار گرفته‌اند که بهترین آثار از بین 116 اثر، وارد جشنواره شود. به نظرم اجراهای امسال خلاقانه‌تر و با کیفیت از سال گذشته است.

وی با اشاره به کارگاه‌های آموزشی که از فعالیت‌های جنبی جشنواره است، گفت: امسال نوع آموزش‌مان در حین جشنواره با سال گذشته متفاوت است، از این رو برای اینکه بحث آموزش برای هنرجویان عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر باشد کارگاه‌ها را به این صورت طراحی کردیم که اساتید کارگاه‌های آموزشی آثار هنرجویان را ‌ببینند و درباره اثری که وارد جشنواره شده است نظر ‌بدهند، نکات ضعف و قوت کار را در زمینه کارگردانی، نویسندگی و بازیگری بگویند و به این صورت کار خود بچه‌ها به‌عنوان شاهد مثال دستمایه آموزش قرار بگیرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: در این جشنواره نگاه حرفه‌ای وجود ندارد، گروه‌هایی که پذیرفته شده‌اند همگی آماتور و جوان هستند و فعالیت آن‌ها به این صورت است که یک استاد به آن‌ها آموزش می‌دهد و در کنار این آموزش یک اثر هم تولید و در نهایت در مساجد برای عموم اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: با زنده کردن تئاتر مساجد هم زمینه‌ای برای تربیت نسل جدید از هنرمندان آماده می‌کنیم و هم تئاتر را در محیطی به نام مسجد بین آحاد جامعه که بعضاً مخاطب حرفه‌ای تئاتر هم نیستند، می‌بریم.

زارعی تصریح کرد: با این کار به گروه‌های آماتور فرصت آموزش، آزمون و خطا داشته می‌شود و برای ده سال آینده تئاتر کشور نسل جدیدی تربیت و وارد فضای حرفه‌ای خواهد شد ضمن اینکه این روند هر سال با برگزاری این جشنواره ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به اشاره به اینکه هم سویی و هم‌افزایی در دستگاه‌های فرهنگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امسال بعد از سال‌ها دو ارگان که فعالیت مسجدی داشتند در کنار هم قرار گرفتند و برای اولین سال جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به‌صورت مشارکتی برگزار می‌شود و این امر آثار و برکاتی دارد و همراهی حوزه هنری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باعث هم‌افزایی و بازدهی بیشتر خواهد شد.

این هنرمند ادامه داد: سال گذشته دوره سیزدهم جشنواره در قزوین بی‌عیب و نقص برگزار شد؛ ارگان‌های مختلف همکاری داشتند و بازتاب ملی خوبی داشت به این ترتیب همکاران ما در حوزه هنری قزوین نشان دادند توانایی برگزاری رویدادهای کشوری را دارند، بنابراین تصمیم بر آن شد که امسال هم جشنواره در قزوین برگزار شود.

زارعی گفت: ما اخیراً در حوزه هنری و به‌ویژه مرکز هنرهای نمایشی تصمیم گرفتیم به خاطر توانمندی استان‌ها و تجربه و تخصص شان برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها را از مرکزیت تهران خارج کرده و در استان‌ها برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار