مقدم‌فر در همایش "بررسی نقش انگلیس در فتنه ۸۸":

111 کد قطعی از دخالت آمریکا و انگلیس در فتنه 88 وجود دارد

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در فتنه ۸۸ برآورد غلط بیگانگان این بود که فکر می‌کردند این فتنه کار جمهوری اسلامی ایران را یکسره خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 30December 2014

111 کد قطعی از دخالت آمریکا و انگلیس در فتنه 88 وجود دارد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حمیدرضا مقدم فر حمیدرضا مقدمفر مشاور رسانهای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش "بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88" گفت: رویه نظام کشورهایی چون امریکا و انگلیس به کشورهای هدف دربرابرشان این گونه است که نقش خود را روبروی این کشورها پنهان می کنند و این نقش را به عنوان دیپلماسی عمومی تعریف می کنند.

وی ادامه داد: معمولا رویه این گونه بود که بعد از 30 یا 40 سال اسناد اطلاعاتی جاسوسی این کشورها منتشر می شود و الان می توانیم بگوییم در فلان کودتا این کشور محور بوده است و در تغییر فلان رژیم امریکا یا انگلیس تاثیر گذار بوده است ولی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران تبصره ای وجود دارد چرا که در سال 1332 که اکنون چندین سال از کودتا می گذرد هیچ سندی را امریکا حاضر به انتشار در برابر جمهوری اسلامی نیستند.

این کارشناس مسائل استراتژی گفت: اما ما جزئیات عملیات کودتا را از شواهدی که در آن روزها بوده است داریم ولی این چرایی برای ما معنا دار است که چرا امریکا و انگلیس هیچ گونه جای خطایی در برابر فتنه ها و کودتاهایی که در جمهوری اسلامی داشتند نمی گذارند و این شامل به کارگیری منافقین در ترورها تا وادار کردن صدام در حمله به ایران نیز می شود.

مقدم فرد اظهار داشت: جمهوری اسلامی اسنادی دارد که امریکا در پشت صحنه تمامی اتفاقاتی که علیه کشورمان رخ داده است وجود دارد ولی در برخی موارد هم مدارکی نداریم در قتل های زنجیره ای که در کشورمان اتفاق افتاد خواستند تمام این حوادث را به گردن جمهوری اسلامی بیندازند ولی با روشنگری هایی که اتفاق افتاد و دست فتنه رو شد معلوم گردید که این نیز فتنه ای دیگر از جانب امریکا بوده است.

وی تصریح کرد: فتنه 88 برآورد غلط امریکایی ها بوده است چرا که آنها در این فتنه مشت خود را باز کردند و این اتفاق که اعظم فتنه در تمام رخدادهایی که از ابتدای انقلاب تا به حال بود جا پای خود را باقی گذاشتند.

وی ادامه داد: برآورد آنها این بود که با اتفاقی که رخ خواهد داد قطعا وضعیت رژیم تغییر خواهد کرد و یا به فروپاشی کامل خواهد رسد. چرا که دیدند نخبگانی از سطوح بالا با آنها همزبان شدند به همین دلیل بود که زیاد احتیاط را چاشنی کار خود نکردند و مدارکی را از فتنه به راه افتاده در کشور به جای گذاشتند.

مقدم فرد خاطرنشان کرد: یک بررسی نشانه 111 شاخص در فتنه 88 را به راحتی نشان می دهد که حجم عمده این شاخص متعلق به دولت انگلیس است.

مقدم فر همچنین تصریح کرد: دکتر ریگ رابرتز  سیاستمدار مشهور آمریکایی در مقالهای با عنوان «آیا اعتراضات ایران، یک انقلاب رنگی هدایت شده دیگر از سوی آمریکاست؟»، گفته است: "اعتراضهای تهران نشانههایی از اعتراضات هدایت شده توسط سازمان سیا در گرجستان و اوکراین دارد و ما باید نابینا باشیم که چنین چیزی را نبینیم."

وی ادامه داد: جنگ نرم موضوعی نیست که در کوتاه مدت اتفاق افتاده باشد بلکه دشمن پس از جنگ تحمیلی در صدد فروپاشی این نظام مقدس بوده است که یک نمونه دیگر این فتنه های ناموفق را در سال 78 می توان دید.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: طی دو دهه فعالیت غرب در 3 حوزه کاری به منظور براندازی جمهوری اسلامی، تلاش کرده است. در این 3 حوزه کاری آنها 3 بازو داشتند که عبارتند از: بازوی فکری، بازوی اجرایی و عملیاتی و بازو رسانهای. در خصوص بازوی فکری باید بنیادها و اتاقهای فکر را رصد کنید که چگونه برنامهریزی میکنند؛ مراکزی مانند خانه آزادی، بنیاد کارنگی، و مرکز مطالعات دموکراتیک انگلیس که این مراکز در دوره خاتمی پایشان به ایران باز میشود و میدان عمل پیدا میکنند و بخش بعدی ترویج و حمایت از تفکر خاص در ایران است.

مقدم فر افزود: در همین راستا باید اعترافات کیان تاجبخش را بررسی کنیم. وی(تاجبخش) میگوید: بازوی فکری در ایران از سالهای خیلی دور یعنی از اواسط جنگ آغاز شد. در همین راستا یک تفکر روشنفکری جدید از میان نیروهای مسلمان بیرون می آید که رهبری آن به عهده عبدالکریم سروش و مجله کیهان فرهنگی است (در آن زمان مدیریت مجموعه کیهان با سیّد محمّد خاتمی بود). مقالاتی که سروش در این مجله به نگارش درمی آورد، موضوعات خاصی را درپی داشت به طور نمونه سروش در اولین مقالات خود این موضوع را انتخاب می کند که چیزی به عنوان غرب وجود ندارد که بخواهیم در مورد غربزدگی صحبت کنیم و اینگونه مبارزه با غربزدگی را که یکی از گفتمانهای مهم انقلاب بود زیر سؤال می برد. آنها زیر پایه های فرهنگی انقلاب را آرام آرام هدف گرفته و از میان می بردند.

وی در پایان با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در ستاد موسوی و کروبی خاطرنشان کرد: رضا کاظمی با نام مستعار حبیب در ستاد کروبی فعال شد در حالی که عضو فعال منافقین بود اما سفارت انگلیس او را به داخل ایران هدایت کرد.  آقای موسوی نیز باید بگوید ارتباط او با افرادی مانند اردشیر امیرارجمند با آن سابقه چطور و چگونه صورت گرفته است؟

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار