عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:

«دفاع مقدس» محور وحدت جریانات و سلایق مختلف کشور/ قدرت بازدارندگی نظامی کشور مرهون ولایت‌پذیری نیروهای مسلح است

غلامرضا شرفی گفت: اینکه امروز در منطقه و فرامنطقه در مسأله توان دفاعی و موشکی حرف‌ها برای گفتن داریم به واسطه الگوگیری از آموزه‌های دفاع مقدس و پیروی بی چون و چرای نیرو‌های مسلح از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۳۷۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۴ - 08December 2019

غلامرضا شرفی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در خصوص تاثیرگذاری فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس بر خنثی‌سازی توطئه‌های غربی‌ها، تاثیر توان دفاعی بر ایجاد بازدارندگی در مقابل بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی و عملکرد اروپا در برجام و تاثیر این توافق بر اقتصاد کشورمان سخن گفت که این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.

دفاع‌پرس: نقش فرهنگ و آموزه‌های دوران دفاع مقدس در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ابتدا خداوند را شاکر هستم که توفیق حضور در میان جوانان متعهد، متخصص و خادم‌الشهدا در خبرگزاری دفاع مقدس را نصیب بنده کرد و هنگامی که از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این مجموعه ولایی و انقلابی قرار گرفتم، متوجه شدم که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار، شهامت، شهادت و هم‌چنین آموزه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در جامعه ایفا می‌کند.

قدرت بازدارندگی نظامی کشور مرهون ولایت‌پذیری نیروهای مسلح است

ابتدا باید عرض کنم که رسانه یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند در باطل کردن نقشه‌های شوم و ضد ایرانی دولتمردان غربی موثر و کارساز باشد؛ خبرگزاری دفاع مقدس یکی از مجموعه‌های فرهنگی و ارزشی است که توانسته در آگاه‌سازی نسل جوان نسبت به حقایق و آموزه‌های دوران دفاع مقدس، باعث انس و الفت هرچه بیشتر نسل جوان کنونی با نسل اول و دوم انقلاب اسلامی شود.

«مقاومت» تنها راه موثق تقابل با استکبار

در دوران دفاع مقدس که در حقیقت برگرفته از نهضت حسینی و خمینی و برگرفته از ولایت فقیه بود ما توانستیم دشمنان تا بن دندان مسلح را از مواضع ضد ایرانی‌شان عقب برانیم. یکی از عوامل مهمی که توانست شکست دشمنان را برای ما به ارمغان آورد، مقاومت بود، مقاومتی که توانست در هشت سال جنگ تحمیلی و در سخت‌ترین شرایط و بحرانی‌ترین وضعیت‌ها، مردم را به هشت سال ایستادگی و صبوری فرابخواند و هزینه این مقاومت را نیز با تقدیم هزاران شهید به اسلام و انقلاب اسلامی، پرداخت کنند.

قطعاً آموزه‌های دفاع مقدس نه تنها در دوران جنگ تحمیلی بلکه در این برهه از زمان که دشمنان لحظه‌ای برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی ملت ما آرام و قرار ندارند، می‌تواند کارساز باشد. ما از تجربه دوران هشت سال جنگ تحمیلی دریافتیم که مقاومت تنها راه پیروزی و غلبه بر دشمنان است، اما متاسفانه می‌بینیم که برخی در داخل کشور پروژه سازش و مذاکره با غرب را مطرح می‌کنند؛ مسأله‌ای که خلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی و تضعیف کننده آموزه‌های دوران دفاع مقدس است؛ لذا اگر مقاومت ما همچون دوران هشت سال جنگ تحمیلی تداوم داشته باشد دشمنان خسته، ضعیف و ناتوان خواهند شد و از مواضع خود که در حقیقت از بین بردن امنیت، صلابت و قدرت جمهوری اسلامی است، عقب رانده می‌شوند.

قدرت بازدارندگی نظامی کشور مرهون ولایت‌پذیری نیروهای مسلح است

کسانی که امروز بحث سازش و مذاکره با غرب را راه حل موفقیتی بزرگ برای ملت و کشور می‌دانند نسبت به فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس کم‌لطفی و در عین حال خیانت کرده‌اند. اکنون که با آشکار شدن دشمنی آمریکایی‌ها نسبت به تمام دستاورد‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل، عده‌ای از مسئولان در داخل کشور بحث سازش و مذاکره با غرب را پیش کشانده و مطرح می‌کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی با بصیرت کامل و آگاهی از مواضع دشمنان ملت و کشور با رهنمود‌های خود راه را از بیراهه به مسئولان نشان می‌دهند و به صراحت اعلام می‌کنند که تنها راه پیروزی ما مقاومت است؛ چرا که ما این مسأله مهم را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم و راه انکاری وجود ندارد.

«عاشورا» الگوی مجسم عزت‌خواهی و ظلم‌ستیزی ملت ایران

توسل و الگوگیری از نهضت عاشورا مهم‌ترین رمز غلبه جبهه بر دشمنان اسلام و قرآن است؛ لذا مقاومت در برابر ظلم و سازش‌ناپذیری برجسته‌ترین پیام عاشوراست. در حقیقت تاریخ نشان داده که از صدر اسلام تا کنون هر زمان که ملت‌ها خواهان آزادگی و رهایی از ظلم بودند، با مقاومت توانستند علیه ظلم ایستادگی کنند و سرانجام این ایستادگی‌ها چیزی جز پیروزی نبوده و نیست. مصداق بارز این مقاومت‌ها را ما امروز در یمن مشاهده می‌کنیم.

قدرت بازدارندگی نظامی کشور مرهون ولایت‌پذیری نیروهای مسلح است

امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با نگاه به تجربه تلخ گذشته‌شان در دوران جنگ تحمیلی و عملکرد عزتمندانه ما در آن دوران، به خوبی دریافته‌اند که روحیه جهادی، انقلابی و باور‌های اعتقادی ملت ما تنها دلیل ناکامی‌هایشان بوده است؛ به همین دلیل آمریکا و متحدانش تمام توجه خود را به تضعیف و نابودی همین روحیه جهادی، انقلابی و فرهنگ مقاومت مردم ما معطوف کرده‌اند؛ چراکه پیروزی و تحقق اهداف خود در مقابل کشورمان را در گرو نابودی این مولفه‌ها می‌بیند؛ لذا ما باید با تمام وجود برای تحکیم رابطه نسل اول انقلاب با نسل دوم و سوم و ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جامعه بکوشیم؛ چراکه اگر در تحقق این امر کوتاهی کنیم و اقدام در این خصوص را به آینده موکول کنیم، بدون شک از سوی دشمنان متحمل خسارت‌های فراوانی خواهیم شد. در حقیقت فرهنگ دوران دفاع مقدس یعنی مقاومت، ایستادگی در برابر زورگویی ابرقدرت‌های جهان، سخت کوشی برای رسیدن به موفقیت و پیروزی، دفاع جانانه از تمامیت ارضی، صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل.

فرهنگ دفاع مقدس، رمز پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف

اگر امروز عرصه‌های مختلف کشور از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی عرصه دفاعی و نظامی کشور را مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که هر جا فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی و انقلابی حاکم شد، ما در آن عرصه موفق بوده‌ایم؛ به عنوان مثال در عرصه دفاعی و موشکی با تمام پیچیدگی‌های نهفته در این عرصه ما به جایگاهی از موفقیت و قدرت رسیده‌ایم که در جوامع بین المللی حرف‌ها برای گفتن داریم و توانسته‌ایم لرزه به تن بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان بیاندازیم. در بحث فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای هم ما موفقیت و پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرده‌ایم که قطعا بدون اثرگذاری فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی ـ انقلابی متخصصان و نخبه‌های ما این امر مهم محقق نمی‌شد.

دفاع‌پرس: نقش راهیان‌نور را در ترویج فرهنگ و آموزه‌های دوران دفاع مقدس به جامعه و خصوصا نسل جوان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امروز راهیان نور بستری را فراهم کرده است تا بتوان به وسیله آن دستاورد‌های دفاع مقدس را برای دانشجویان تبیین کرد و اعزام داوطلبان از تمام اقشار کشور به اردو‌های راهیان نور، ضمن آشنایی آنان با مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس، نقش موثری در انتقال حقایق و ارزش‌های اسلامی و اعتقادی به آنان دارد؛ در حقیقت اردو‌های راهیان نور زمانی پربارتر خواهند بود که ما بتوانیم، نسل امروز را با فرهنگ ایثار، شهادت، روحیه ازخودگذشتگی و خودباوری آشنا کنیم. راهیان نور، زمینه مقابله عملی با تهاجم فرهنگی دشمن را مهیا کرده است و اگر ما بتوانیم حتی یک نفر را با فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت آشنا کنیم کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

قدرت بازدارندگی نظامی کشور مرهون ولایت‌پذیری نیروهای مسلح است

حمایت از این نهاد ارزشی و انقلابی باید جزو وظایف مهم مسئولان و به ویژه قوای سه گانه باشد؛ چراکه هدف اصلی دست‌اندرکاران و مسئولان راهیان نور ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور است، البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما شاهد رونق در این عرصه هستیم، هر ساله با توجه به اعزام و حضور حداکثری داوطلبان به مناطق عملیاتی با کمبود امکانات و به ویژه اسکان در این مناطق مواجه هستیم که باید این مسأله مورد توجه مسئولان قرار گیرد. لذا باید توجه مجلس و دولت به بودجه این ستاد و مجموعه‌های ارزشی بیش از گذشته معطوف شود؛ چرا که ما معتقد هستیم هر چه در این مسیر تلاش کنیم توانسته‌ایم ملت و کشورمان را از تهاجم فرهنگی و تهدیدات غربی‌ها دور نگه داریم.

دفاع مقدس، محور وحدت سلایق و جریانات سیاسی مختلف است

با توجه به تمام فعالیت‌هایی که در مجلس صورت می‌گیرد و حاشیه‌ها و اختلاف نظر و سلیقه میان نمایندگان در مسأله‌های مختلف، دفاع مقدس و هرآنچه که در ترویج فرهنگ و دستاورد‌های دفاع مقدس کارساز باشد، این موضوع وجه اشتراک تمام نمایندگان است و نگاه مجلس به فعالیت‌های راهیان نور بسیار مثبت است؛ لذا به عقیده بنده باید رابطه ستاد مرکزی راهیان نور با مجلس رابطه‌ای عمیق باشد؛ چراکه هر اندازه که نمایندگان نسبت به کم و کاستی‌ها و موانع پیش‌روی این ستاد ارزشی آگاهی داشته باشند، قطعا برای از بین بردن موانع اقدام خواهند کرد.

دفاع‌پرس: توان دفاعی و قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح در تقویت سیاست خارجی و منطقه‌ای برای تقابل با استکبار جهانی چه نقشی دارد؟

هیچ‌کس و هیچ موضوعی در هیچ زمانی نباید مانع رشد و پیشرفت صنایع دفاعی ما شود و کوتاهی در این امر مهم مطلقاً ممنوع است. امروز با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این مهم اشراف کامل دارند و نیرو‌های نظامی حرف‌شنوی خوبی از منویات ایشان دارند، علی‌رغم تمام سیاه‌نمایی‌های بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی در بُعد دفاعی و موشکی ما انجام دادند، اما نیرو‌های مجاهد و مسلح کشورمان کار‌های خود را ادامه دادند و نتایج بسیار سازنده‌ای نیز گرفتند.

اقتدار نظامی در سایه اطاعت بی چون و چرا از ولایت

اینکه امروز در منطقه و فرامنطقه در مسأله توان دفاعی و موشکی حرف‌ها برای گفتن داریم به واسطه الگوگیری از آموزه‌های دفاع مقدس و پیروی بی چون و چرای نیرو‌های مسلح از رهبر معظم انقلاب اسلامی است. اکنون به صراحت می‌توانیم بگوییم که در زمینه صنعت دفاعی به جایگاه عظیمی دست پیدا کردیم که تحقق این امر مهم به هیچ عنوان در رژیم منحوس و خودفروخته شاهنشاهی میسر نبود. ما نه تنها باید قید هرگونه مذاکره با دولتمردان آمریکایی را بزنیم، بلکه باید برای عقب راندن این کشور از هرگونه آسیب احتمالی به کشورمان، توان دفاعی و قدرت نظامی مان را ارتقا دهیم؛ لذا یکی از عوامل مهمی که باعث شده خشم و کینه دولتمردان آمریکایی نسبت به ایران به اوج خود برسد، اقتدار، قدرت و استقلالی است که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

قدرت بازدارندگی نظامی کشور مرهون ولایت‌پذیری نیروهای مسلح است

آمریکا به هیچ عنوان قدرت دفاعی و نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی در منطقه و جوامع بین‌المللی را برنمی‌تابد، لذا ما باید برای افزایش هرچه بیشتر و بهتر توان دفاعی سنگ تمام بگذاریم. مگر ما همچون کشور‌های عاری از منابع و ذخایر طبیعی و خدادادی هستیم که برای کم شدن معضلات و رونق در کشورمان متوسل به حمایت‌های بیگانگان باشیم؟ مگر ما جزو کشور‌های تراز اول از نظر منابع و ذخایر طبیعی نیستیم پس چرا تاکنون نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته ملت است به مردم خدمت کنیم؟ لذا عدم توجه به توانایی و ظرفیت‌های داخلی و عدم بهره‌مندی از این امکانات منجر به گرفتاری و بروز مشکلات برای کشور شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار