دختر شیخ زکزاکی:

وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی رو به افول است/ حکومت نیجریه به‌ظلم غیرانسانی خاتمه دهد

«سهیلا زکزاکی» با اشاره به اینکه وضع سلامتی پدر و مادرم هر روز رو به افول و وخامت است، گفت: باید فشار بیشتری بر حکومت نیجریه وارد شود تا پدر و مادرم را بدون شرط آزاد کند و به این ظلم غیرانسانی خاتمه دهد.
کد خبر: ۳۷۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 08December 2019

وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی رو به وخامت است/ حکومت نیجریه به ظلم غیرانسانی خاتمه دهدبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، نشست خبری چهارمین سال جنایت زاریا و مطالبه آزادی شیخ زکزاکی با حضور سهیلا زکزاکی دختر شیخ زکزاکی، دکتر ناصر پزشک معالج شیخ زکزاکی، حسن بالا مسئول دفتر شیخ در ایران، حسین عامریان مدیرعامل کانون همبستگی با فرزندان شاهد و جمعی از فعالان جنبش اسلامی نیجریه صبح امروز یکشنبه (17 آذر) در کانون همبستگی فرزندان شاهد برگزار شد.

در این نشست سهیلا زکزاکی با بیان اینکه چهار سال قبل، ارتش نیجریه به حسینیه بقیه‌‌الله (عج) و سپس محل اقامت شیخ و دارالرحمه حمله کرد، اظهار داشت: این اقدام برای کشتن شیخ زکزاکی و بسیاری از پیروان وی طراحی شده بود تا به پایان نهضت اسلامی نیجریه دهند.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری شیخ و همسرش غیر قانونی است، تصریح کرد: وضع سلامتی پدر و مادرم هر روز رو به افول و وخامت است، چرا که آن‌ها در حادثه زاریا به‌شدت مجروح شدند؛ پدرم در این مدت چند مرتبه سکته کردند و مادرم هم دیگر نمی تواند به درستی راه برود.

دختر شیخ زکزاکی تاکید کرد: با فشارهایی که به حکومت نیجریه وارد شد، مجبور شدند اجازه یک سفر درمانی به هند را صادر کنند؛ سفری که کاملا تحت نظارت سازمان امنیت نیجربه بود و متاسفانه توسط مسئولان امر دچار خرابکاری شد به‌گونه‌ای بدون هیچ درمانی به نیجریه برگشتند.

سهیلا زکزاکی با اشاره به اینکه از زمانیکه پدر و مادرش به زندانی در ایالت کادونا منتقل شده اند، از وضعیتشان بی خبر هستند، گفت: دادگاهی که درمان فوری پدر و مادرم را صادر کرده بود، متاسفانه در تاریخ پنجم دسامبر ۲۰۱۹ دستوری صادر کرد که طبق آن دستور پدر و مادرم به زندان مرکزی ایالت کادونا منتقل شدند.

وی افزود: تصمیم انتقال شیخ و مادرم به زندانی که بسیاری از زندانیان آن پس از آزادی دارای مشکلات جدی سلامتی بوده‌اند، یک وضعیت بسیار خطرناک به حساب می‌آید؛ لذا لازم است فشار بیشتری بر حکومت نیجریه وارد شود تا آن‌ها را بدون شرط آزاد کند و به این ظلم غیرانسانی خاتمه دهد.

وی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه شیخ زکزاکی و مردم نیجریه و به خصوص شیعیان تا چه حد بر روی مسئله فلسطین تأکید دارند، گفت: تظاهرات و راهپیمایی‌های زیادی در نیجریه برگزار می‌شود و راهپیمایی قدس برای مردم ما الهام‌بخشی از آزادی‌خواهی است.

در ادامه این نشست حسین عامریان مدیرعامل کانون همبستگی با فرزندان شاهد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از حرکت فرهنگی و مسالمت‌آمیز شیخ زکزاکی در نیجریه حمایت کند، اظهار داشت: انتقال شیخ زکزاکی به زندان کادونا توسط دولت نیجریه، برابر با کشته شدن ایشان محسوب می‌شود؛ وضعیت شیخ مناسب نیست و نیاز به حمایت جدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه آرمان انقلاب اسلامی حمایت از مظلومان جهان است، گفت: حرکت شیخ زکزاکی، یک حرکت فرهنگی و نفوذ در دلهاست؛ نفوذی که شاخصه اصلی گفتمان انقلاب اسلامی است.

حمایت نکردن از شیخ زکزاکی خیانت به جریان‌های آزادی‌خواه است

مدیرعامل کانون همبستگی با فرزندان شاهد خاطرنشان کرد: اگر ما از جریان‌هایی مثل جریانی که شیخ زکزاکی 25 سال پیش به راه انداخت، حمایت نکنیم، نه‌تنها به شیخ زکزاکی و مردم نیجریه خیانت نکردیم بلکه به همه جریان‌های آزادی‌خواه در جهان خیانت کردیم.

عامریان در پایان یادآور شد: همه می‌دانیم که مستضعین جهان، ایران را مامن خود می‌دانند، پس ما باید از شیخ زکزاکی با توجه به اینکه مظلوم و مسلمان است، حمایت کنیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار