کوروش زارعی:

وظیفه امروز هنر ایران، الگوبرداری از شهداست

بازیگر و کارگردان سرشناس سینما تئاتر و تلویزیون کشور درباره مراسم پاسداشت شهدای هنرمند گفت: وظیفه امروز هنر ایران، الگوبرداری از شهداست.
کد خبر: ۳۷۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ - 08December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «کوروش زارعی» بازیگر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اظهار داشت: هنرمند وقتی اثری را خلق می‌کند انتظار دارد تا دیده شود و اثرش را در مقابل تمامی سلایق و علایق در معرض داوری می‌گذارد و از این راه کسب شهرت و محبوبیت و بسیاری از خواسته‌ها را از جامعه مطالبه می‌کند و دوست دارد که جامعه و افراد به او و هنرش دقت کنند و او را ببینند. حال در چنین شرایطی که فرد هنرمند که در معرض دیده شدن، کسب محبوبیت و ثروت قرار گرفته اگر به یکباره از همه چیز دل ببرد و وارد معرکه و مهلکه نبرد حق علیه باطل شود بسیار کار بزرگ و ارزشمندی انجام داده است و این مساله فنا فی‌الله و گذشتن از نفسانیات و مادیات را در مرحله عمل به اثبات رسانده است.

بازیگر سریال یوسف پیامبر افزود: کار شهدا که از مرحله کسب محبوبیت مادی گذشتند و وارد مرحله کسب ماندگاری ابدی و معنوی شدند باهیچ معیار و مقیاسی قابل سنجش نیست و بسیار ارزشمند و گرانبهاست و باید امروزه هنر ایران از این موارد درس بگیرد و در راه صحیح خود استفاده کند.

زارعی درخصوص ضرورت ترویج افکار و سیره شهدا توسط قشر هنرمند نیز گفت: بسیاری از هنرمندان کشور در تمام رشته‌ها اعم از موسیقی، سینما، تئاتر، تجسمی، عکاسی، خوشنویسی، شعر، ادبیات، گرافیک و ... در بین مردم و جامعه از محبوبیتی برخوردارند و حرفشان نزد مردم به دلیل شهرت و اعتبارشان مقبولیت دارد. از این رو جامعه راحت‌تر حرف هنرمندان را می‌پذیرد و این موهبتی برای هنرمندان است تا پیام را به نحو آسان و باضریب نفوذ زیادی در سطح کثیری از جامعه نشردهند. لذا هنرمندان می‌بایست از این موهبت استفاده کنند و پیام شهدا، وصیت شهدا، سبک زندگی شهدا را با زبان هنرمندانه خود که ودیعه و امانت الهی است به گوش جامعه علی‌الخصوص نسل جوان امروز برسانند.

گفتنی است مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان کشور به صورت مشترک مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور را برگزار می‌کنند.

در این برنامه قرار است از شهدای هنرمند رشته‌های مختلف هنری از جمله سینما، هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، عکاسی، ادبیات، خوشنویسی و شعر تجلیل و تکریم به عمل آورده شود. این مراسم عصر روز شنبه بیست و سوم آذر ۹۸ از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار