سردار شیرزاد عنوان کرد؛

بانک اطلاعاتی آثار هنری مسروقه اینترپل مهمترین ابزار مبارزه با قاچاق آثار فرهنگی

رئیس پلیس بین الملل ناجا از امکان کنترل آثار هنری مسروقه در سطح بین الملل با استفاده از بانک اطلاعاتی اینترپل خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ - 08December 2019

بانک اطلاعاتی آثار هنری مسروقه اینترپل مهمترین ابزار مبارزه با قاچاق آثار فرهنگیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «هادی شیرزاد» رئیس پلیس بین الملل ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: استفاده از بانک‌های اطلاعاتی سازمان اینترپل یکی از مهمترین ابزار مبارزه با سرقت و قاچاق آثار هنری و فرهنگی است.

وی افزود: این بانک اطلاعاتی، شامل توضیحات و عکس‌هایی از بیش از ۵۰ هزار اثر و تنها پایگاه داده در سطح بین المللی، برای ارائه اطلاعات ثبت شده پلیس درباره آثار هنری سرقت یا گمشده، است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا تصریح کرد: کشور‌های عضو سازمان اینترپل، اطلاعات مربوط به این اهداف را ارائه و کارشناسان سازمان، آن‌ها را به پایگاه داده اضافه می‌کنند، بر اساس سیستم پردازش داده سازمان اینترپل، فقط نهاد‌های معتبر دفاتر مرکزی ملی و سازمان‌های خاص بین المللی مانند یونسکو، شورای بین المللی موزه‌ها و مرکز بین المللی مطالعه و حفاظت از املاک فرهنگی می‌توانند اطلاعات ارائه شده را در این پایگاه بارگذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر روش‌های داده سنتی، کاربران می‌توانند با بارگیری و تأیید تصویری از هر اثر هنری و با استفاده از نرم افزار تطبیق تصویر بانک اطلاعاتی اینترپل، جست و جوی خود را ارتقاء دهند.

انتهای یپام/ 241

نظر شما
پربیننده ها