حسنوند: کلید حل مشکلات در داخل است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه اخیر دشمنان علیه جمهوری اسلامی گفت: فتنه‌ای که یک ضلع آن تحریم و فشار اقتصادی و عدم فروش نفت و جلوگیری از درآمدهای ارزی بود و ضلع دیگر آن بحران‌های اجتماعی و تشدید التهابات و شورش‌های خیابانی تعریف شده بود که راه به جایی نبردند.
کد خبر: ۳۷۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 08December 2019

حسنوند: کلید حل مشکلات در داخل استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتنه‌انگیزی اخیر معاندان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان اظهار داشت: حادثه‌ای که در آن حق طلبی و استکبارستیزی دو شاخصه مهم و اساسی آن واقعه بود. این ایام توطئه‌ای عمیق و پیچیده در کشورهای در خط مقدم مقاومت و در مقابله با آمریکا و اسرائیل غاصب در حال اجرا است که می‌طلبد با هوشیاری کامل و دقیق آن را تجزیه و تحلیل و بررسی هوشیارانه و شجاعانه آن را خنثی کرد.

این مقام مسوول افزود: طراحان این دسیسه شوم آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات بوده و کشورهای هدف این طراحی عراق، لبنان و ایران و توسط مثلث غربی، عبری و عربی در حال اجراست. یکی از مهم‌ترین دلایل این اقدامات مذبوحانه گرفتن انتقام از کشورها و سازمان‌ها و جریان‌های بزرگ انقلابی، سیاسی و مردمی مانند حزب‌الله، حشدالشعبی و انصارالله و در رأس آن ایران انقلابی و اسلامی است؛ کشورها و گروه‌هایی که طراحی چندین ساله آمریکا و اسرائیل در راه‌اندازی داعش و تغییر جغرافیای خاورمیانه را با هزینه‌های هنگفت با نابودی داعش و سایر تروریست‌ها و آزادسازی سوریه و  عراق از دست اشغالگران رقم زدند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این پروژه چند لایه حذف سیاسی حزب‌الله و حشدالشعبی در دولت و مجلس لبنان و عراق و انزوای انصارالله با حمایت مالی و اطلاعاتی عربستان و امارات و طراحی و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل است. به دنبال اعتراضات مردمی پیرامون شرایط اقتصادی در عراق و لبنان و حضور مردم در میادین و خیابان‌ها سعی بر این بود که این اعتراضات به تدریج خشن و خونین و رنگ و بوی سیاسی بگیرد و مطالبات به سمت تغییر ساختار سیاسی و نظام سیاسی در این دو کشور هدایت و انحلال مجلس و دولت در دستورکار قرار گیرد که با فرض برگزاری انتخابات زودرس در این دو کشور بتوانند با تحریکات منفی و مخدوش نمودن چهره انقلابی جریان‌های مذکور در افکار عمومی و با هزینه‌های دلارهای عربستان آن‌ها را از رسیدن به مناصب در دولت و مجلس در کشورهای ذکرشده محروم و عملا آنان را از قدرت سیاسی حذف کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا ایران نیز به عنوان پشتوانه اعتقادی و مستشاری محور مقاومت به عنوان هدف نهایی این فتنه انتخاب شد که متاسفانه بستر لازم برای اجرای آن در اعلام زمان گرانی بنزین و اعتراضات به حق و قانونی مردم و نگرانی اقشار مختلف از فشارهای اقتصادی وضعیت نابسامان معیشتی مهیا گردید. فتنه‌ای که یک ضلع آن تحریم و فشار اقتصادی و عدم فروش نفت و جلوگیری از درآمدهای ارزی بود و ضلع دیگر آن بحران‌های اجتماعی و تشدید التهابات و شورش‌های خیابانی تعریف شده بود.

حسنوند تاکید کرد: جریان‌های ضد انقلاب خارج‌نشین با حمایت استکبار رسانه‌ای و برخی افراد وابسته، سعی در تغییر فضای جامعه از مطالبات اقتصادی به مطالبات سیاسی و اقدامات آشوبگرانه داشتند؛ اما به دلیل ساختار مستحکم و مردمی و انقلابی جمهوری اسلامی و وجود رهبری آگاه و هوشمند و مردمی با اراده با پشتوانه مردمی نمی‌توانستند در گام نخست تغییر دولت و انحلال مجلس شورای اسلامی را محقق کنند، بلکه با ایجاد آشوب و اغتشاشات و شورش‌های خیابانی و تشدید فشارهای اقتصادی و تحریم ظالمانه هم زمان فشار اصلی جهت تسلیم و سازش و به پای میز مذاکره نشاندن و عقب‌نشینی از اصول آرمان‌ها در دستورکار قرار گرفت و در اجرای این پروژه نیم نگاهی نیز به تحرکات نظامی در دستور قرار گرفته بود ضمن اینکه با فشارهای غیر طبیعی سیاسی سعی بر بحرانی جلوه دادن شرایط جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی داشتند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: یقینا جریان مقاومت نقطه اصلی و اساسی این همه طراحی و دشمنی بود. پروژه ای که سال ها در طراحی و برنامه ریزی استکبار قرار داشت اما باید اعلام نماییم اسرائیل و عربستان بدانند فتح مکه و مدینه و بیت المقدس به دست فرزندان انقلاب اسلامی است و  آن روز دیر نیست.

حسنوند گفت: بسیار عجیب است رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به صراحت پس از تذکرات و هشدارهای خصوصی و محرمانه به برخی مسئولین کشور در انظار عمومی آن‌ها را از انجام مذاکره با دشمنان در این شرایط و بیان چند باره مضرات مذاکره در حالت نابرابر و ظالمانه با طرف زورگو و مستبد بر حذر داشته اما بازهم برخی حضرات که قبله آمال‌شان را در هماهنگ نمودن با کدخدا می بینند با گستاخی دم از مذاکره به بهانه‌های مختلف می‌زنند، آقایان مسئول مگر خطاب رهبری به شما نیست؟ چرا خود را به تجاهل و تغافل زده‌اید؟ روی سخن رهبری با شماست، بدانید کلید حل مشکلات در داخل است؛ در این شرایط حساس اقدام برخی افراد در چراغ سبز نشان دادن به دشمنان در بحبوحه حوادث آبان و ارسال نامه 77 نفر ورشکسته سیاسی کاملا مشکوک و یک اقدام هماهنگ با دشمن تلقی و ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار