پیشنهاد واگذاری شط العرب به صدام و واکنش تند امام (ره)

وقتی امام (ره) از این موضوع مطلع می‌شوند، قاطعانه مخالفت می‌کنند و می‌فرمایند «غلط می‌کند کسی که بخواهد به سبک دوره قاجار و پهلوی دارایی‌های ملت را به بازی بگیرد».
کد خبر: ۳۷۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ - 08December 2019

پیشنهاد واگذاری شط العرب به صدام و واکنش تند امام (ره)به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمد حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع کارکنان بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس گفت: آمریکایی‌ها بعد از ناکامی در فتنه ۱۳۸۸، همتشان را برای برهم زدن سامانه‌های راهبردی گذاشتند تا حاکمیت دوگانه را در کشور برجسته کنند. یکی از آثار تحریم از نگاه آن‌ها، بی‌کفایت نشان دادن حاکمیت و در مقابل هم قرار دادن مردم با حکومت است. اکنون ۴۰ سال است دشمنان با حکومتی روبرو هستند که هرقدر فشار وارد می‌کنند که یکجایی را از آن جدا کنند و چیزی از آن را تصاحب کنند، به در بسته می‌خورند.

صفارهرندی همچنین با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات خاطرنشان کرد: در مقطعی که ما قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفته بودیم صدام فشار می‌آورد که شط العرب (اروندرود) متعلق به عراق است. این موضوع توسط یکی از مسوولین امر کشور مورد بحث قرار می‌گیرد و با واگذاری آن به عراق موافقت می‌شود، اما وقتی امام (ره) از این موضوع مطلع می‌شوند، قاطعانه مخالفت می‌کنند و می‌فرمایند «غلط می‌کند کسی که بخواهد به سبک دوره قاجار و پهلوی دارایی‌های ملت را به بازی بگیرد». ما تا آستانه‌ی باج دادن به صدام رفته بودیم که تدبیر و مقاومت حضرت امام (ره) مانع شد و تنها دو سال بعد، جهانیان شاهد بودند که صدام با گردن کج به حرف ما گوش داد و اینچنین عزت برای ایران اسلامی حاصل شد.

منبع: خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها