مخالفت آلمان با برداشتن تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا

وزیر خارجه آلمان ضمن تاکید بر لزوم ایفای نقش روسیه برای پایان جنگ در شرق اوکراین گفت: در حال حاضر دلیلی برای رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو وجود ندارد.
کد خبر: ۳۷۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ - 10December 2019

مخالفت آلمان با برداشتن تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ساعاتی بعد از اعلام موافقت مسکو و کی‌یف برای اجرای آتش‌بس کامل در شرق اوکراین اظهار داشت: در شرایط جاری دلیلی برای برداشته شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه وجود ندارد.

بامداد امروز سه شنبه بعد از برگزاری اولین نشست مشترک «ولادیمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی» روسای جمهور روسیه و اوکراین در چارچوب نشست چهار جانبه «نورماندی» در فرانسه، سران روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه بیانیه‌ای مشترک صادر و از توافق درباره آتش‌بس کامل در شرق اوکراین خبر دادند.

این دیدار چهارجانبه با حضور «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس برگزار شد. طبق این بیانیه مشترک، پوتین و زلنسکی توافق کردند از پایان سال جاری میلادی در شرق اوکراین آتش‌بس کامل برقرار شود و آن‌ها تا ماه مارس سال ۲۰۲۰، مجددا بخش دیگری از نیرو‌های نظامی خود را از مناطق درگیری شرق اوکراین خارج کنند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در واکنش به توافق اخیر در نشست پاریس واکنش نشان داد و این احتمال را به شدت رد کرده است.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «مردم در شرق اوکراین برای مدت‌های طولانی منتظر صلح مانده‌اند. تا الان هیچ دلیلی برای مخالفت کردن با سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا وجود نداشته است».

به دنبال انتشار این پیام توئیتری وزیر خارجه آلمان، رسانه‌های غربی خبر دادند که رفع تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه جزو برنامه‌های نشست سران شورای اروپا در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) نیست.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ در انتقاد از مواضع مسکو در قبال اوکراین و همه‌پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به فدراسیون روسیه تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کرده و مسکو را به دخالت در درگیری‌های نظامی در مناطق شرقی اوکراین و حمایت از جدایی‌طلبان متهم کرده است.

اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تحریم‌های خود علیه روسیه را در رابطه با اوکراین تمدید کرده و برای آخرین بار این تحریم‌ها تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ تمدید شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار