جایزه فیروزه به کسب‌وکارهای ایرانی- اسلامی اعتبار می‌دهد

سرپرست مجموعه طوبی تمنا گفت: جایزه‌هایی مثل جایزه فیروزه می‌توانند به برندسازی و اعتباربخشی کسب‌وکارهای فرهنگی حوزه ایرانی-اسلامی کمک شایانی کنند.
کد خبر: ۳۷۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ - 11December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با انتشار فراخوان پنجمین دوره جایزه فیروزه، کسب‌وکارهای داخلی تولیدکننده‌ی کالاهای فرهنگی، تمایل خود را برای ارسال آثار به دبیرخانه اعلام کرده‌اند. جایزه فیروزه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای رونق تولید کالای فرهنگی داخلی و حمایت و تشویق ایده‌های نو امسال برای پنجمین دوره برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ تعیین شده است.

«محمدحسن حلوائیان» سرپرست مجموعه طوبی تمنا اظهار داشت: جایزه‌هایی مثل جایزه فیروزه می‌توانند به برندسازی و اعتباربخشی کسب‌وکارهای فرهنگی حوزه ایرانی-اسلامی کمک شایانی کنند. جایزه فیروزه یکی از معدود عرصه‌هایی است که خلاقیت در تولید محصولات نوشت‌افزار را هم مدنظر قرار داده و ما با هدف شناسانده شدن به‌وسیله‌ی این جشنواره‌ها، هر سال سعی در بهبود کیفیت محصولاتمان داریم.

این تولید کننده که در چهارمین دوره این جشنواره فیروزه موفق به کسب نشان جایزه فیروزه شده است، هدف مجموعه تحت سرپرستی خود را فرهنگ‌سازی و رواج الگوی مصرف ایرانی-اسلامی در میان کودکان و نوجوانان معرفی کرده و گفت: در این راستا در یکی از گروه محصولات طوبی تمنا با عنوان «محصولات کیمیا» تولید نوشت‌افزارهایی با طرح و نقوش هنر و معماری ایرانی را در پیش گرفتیم که در چهارمین دوره جشنواره فیروزه در بخش هدایای فرهنگی برگزیده شد.

این فعال حوزه‌ی تولید محصولات فرهنگی با اشاره به حضور کالاهایی که با فرهنگ ایرانی-اسلامی مطابقت چندانی ندارند اما بازار نوشت‌افزار را به تسخیر خود درآورده‌اند، گفت: با در نظر گرفتن کیفیت مطلوب و مورد انتظار هموطنان، به نظر من محصولات فرهنگی هر کشوری باید منقوش به نگاه فرهنگی و مذهبی خود باشد. این مهم البته باید با حمایت‌هایی در زمینه تولید، توزیع و شناسایی به مشتریان همراه شود تا تولیدکننده دلسرد نشود. جایزه فیروزه می‌تواند آغازگر زنجیره‌ی حمایت باشد اما این زنجیره باید با گسترش حمایت‌ها و تبلیغات ادامه پیدا کند.

حلوائیان درباره انگیزه‌ای که وجود جایزه‌هایی مثل جایزه فیروزه برای فرهنگ‌سازی در میان تولیدکنندگان ایجاد می‌کند، به سخنانی اشاره کرد و گفت: به همکارانم گفتم امسال باید قله این جایزه را فتح کنیم.

وی صنعت تولید نوشت‌افزار را در اندازه‌ای شبیه به صنایع مادر دانست که کاری سنگین می‌طلبد اما در کمتر رقابتی مورد توجه قرار می‌گیرد و عنوان کرد: این صنعت با مواد اولیه مثل چوب و پارچه و... سروکار دارد و در مرحله‌ی آخر این کار پرزحمت باید به محصولی تبدیل شود که بازار از آن استقبال کند. به این ترتیب تشویق به خلاقیت و ارائه‌ی محصولاتی با الگوی مصرف بومی، نقش بسیار پررنگی در رونق تولید داخلی پیدا می‌کند.

امسال قرار است پس از داوری و اعلام برگزیدگان پنجمین دوره جایزه فیروزه، فضایی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفت‌وگو و عرضه آثار در بخش نمایشگاهی فرهنگستان هنر ایجاد شود تا مخاطبان اصلی این جایزه که خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان هستد، با تولیدات داخلی آشنا شوند و گامی جهت حمایت از کالاهای ایرانی با محوریت فرهنگ‌سازی ایرانی-اسلامی برداشته شود. شرکت‌کنندگان در این جشنواره همگی باید محصولات تولید داخلی را به عرصه رقابت بیاورند که با همراه داشتن ایده‌های نو، ارزش‌ها و مولفه‌های فرهنگی ایرانی- اسلامی را در اولویت قرار داده‌اند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها