انتشار کتاب‌های شهید دیالمه از سوی دفتر نشر معارف

پنج مجلد نخست از مجموعه ۱۰ جلدی سخنرانی‌های شهید دیالمه از سوی دفتر نشر معارف در دست انتشار قرار گرفت.
کد خبر: ۳۷۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ - 11December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشر معارف مجموعه‌ای ۱۰ جلدی از سخنرانی‌های شهید عبدالحمید دیالمه را در دست انتشار قرار داده است که هر عنوان از آنها با نام موضوع آن سخنرانی آراسته شده است.

این ناشر در معرفی این مجموعه آورده است: بصیرت دینی، بی‌اعتنایی به دنیا، حرص ورزیدن برای هدایت دیگران، تواضع و فروتنی و مهربانی، دانش وافر، سعه صدر، شجاعت و منشی توأم با وقار تنها بخشی از کاریزمای شخصیت پر نفوذ شهید دکتر عبدالحمید دیالمه بود.

در سالهای ۵۶ و ۵۷ که اوج حرکت انقلابی مردم بود اسلامیت نهضت در حال هویت‌یابی بود و انقلابیون مسلمان به کمک رهبر کبیر انقلاب و شعارهای انقلابی در حال نیرومند شدن بودند و مردم به این سمت گرایش فراوان داشتند. همین گرایش در جامعه بستری را برای افراد و گروهای مختلف مهیا کرد تا خواسته‌های حزبی یا فردی و گروهی خود را با شکلی از دین بیامیزند و با بر چسب دینی بودن می‌خواستند در میان جامعه جای پایی باز کنند. این نامتوازن بودن رشد سیاسی با رشد دینی خطرات زیادی داشت که انسان‌های دلسوز و انقلابی واقعی را نسبت به آینده انقلاب و اسلام به شدت نگران می‌کرد.

شهید دکتر دیالمه پی به این مسأله برد و تمام تلاش و کوشش خود را در دو محور تدوین مفاهیم صحیح دینی و به نقد کشیدن اندیشه‌های انحرافی و التقاطی متمرکز کرد و سلسله سخنرانی‌هایی در دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی بزرگ ایراد کرد.

ما حصل آن سخنرانی‌ها مجموعه ۱۰ جلدی کتاب دیالمه است که توسط مرکز نشر و آثار و اندیشه‌های آن شهید تدوین شده و توسط نشر معارف در حال چاپ است.

از این مجموعه پنج جلد با نام‌های طراح هدایتی، مذهب در بوته تاریخ، ربوبیت، ولایت فقیه، اسلام و مبارزات ضد امپریالیستی آماده چاپ است و به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار