کولیوند:

دلیل جان‌باختن افراد در تصادفات جاده‌ای/ ناوگان ریلی به ظرفیت فوریت‌های پزشکی اضافه می‌شود

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در طرح زمستانی، پایگاه‌های جاده‌ای، دریایی و هوایی ما افزایش داشته است، گفت: ناوگان ریلی به سیستم ناوگان فوریت‌های پزشکی اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ - 11December 2019

ضربه مغزی و شکستگی‌های متعدد دلیل جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای/ ناوگان ریلی به ظرفیت فوریت‌های پزشکی اضافه خواهد شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس اورژانس کشور در رزمایش طرح زمستانی پلیس که صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه همکاری خوبی بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده است، اظهار داشت: در این فصل شاهد سرما، یخبندان و برف و باران هستیم؛ پس رانندگی باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین جابه‌جایی و حمل بار از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد، گفت: طبق آمار‌های سازمان بهداشت جهانی، به آمار ۲۰ کشته در هر صد هزار نفر رسیدیم و به نُرم جهانی نزدیک شدیم.

کولیوند با اشاره به اینکه در تصادفات ۴۰ درصد رانندگان، ۳۶ درصد سرنشینان و ۲۶ درصد عابران جان خود را از دست دادند و خودر‌وهای سواری بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: خوشبختانه تصادفات خودرو‌های عمومی کاهش داشته است و مردم باید تلاش کنند که از خودرو‌های عمومی استفاده کنند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: قالب تصادفات در بیرون از شهر‌ها رخ داده است که حضور ما می‌تواند نقش مهمی در کاهش آن‌ها داشته باشد؛ ضربه مغزی و شکستگی‌های متعدد دلیل جان‌باختن افراد در سوانح جاده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی، پایگاه‌های جاده‌ای، دریایی و هوایی ما افزایش داشته است، عنوان کرد: ناوگان ریلی به سیستم ناوگان فوریت‌های پزشکی اضافه خواهد شد.

کولیوند در پایان گفت: پایگاه اوژانس ۱۴ درصد و ناوگان هوایی ۱۲ درصد افزایش داشته است؛ همچنین ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ظرفیت ما اضافه شده است.

آمادگی ۵۷۰ پایگاه هلال احمر برای اسکان اضطراری

«مرتضی سلیمی» رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر هم در این مراسم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در جهت حفظ ایمنی و آرامش شهروندان در کنار پلیس با تمام توان در میدان حضور خواهد داشت، گفت: هلال احمر در این طرح با راه‌اندازی هزار و ۲۲۶ پایگاه و به‌کارگیری شش هزار نفر به هموطنان خدمات ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هلال احمر همچون سال‌های گذشته آماده است، گفت: در ۵۷۰ پایگاه هلال احمر، محل اسکان اضطراری و غذا برای در راه‌ماندگان، پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها