شرافت زینبی بودن را داشته باشیم وگرنه بی‌تردید یزیدی هستیم

یک نویسنده در یادداشتی برای مراسم پاسداشت شهدای هنرمند «شاهدان شیدایی» نوشت: اگر سعادت حسینی شدن را نداشتیم باید شرافت زینبی بودن را داشته باشیم وگرنه بی‌تردید یزیدی هستیم.
کد خبر: ۳۷۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ - 11December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «نصراله قادری» نویسنده، منتقد، کارگردان و پژوهشگر برجسته ایران به‌مناسبت مراسم پاسداشت شهدای هنرمند «شاهدان شیدایی» یادداشتی را دراختیار رسانه‌ها قرار داد که در ذیل آمده است:

«وقتی از فلسفه سخن می‌گوییم، منظرها به چیستی پدیده است. در روزگاری که سودای نان و نام و پست و میز و منفعت و ... سکه رایج است، یادکرد مردانی که همه چیز حتی جان خود را ایثار کردند تا پاکی و راستی و بوی آدمیت بماند، کمترین کاری است که مارا یادآور می‌شود سفره حضرت حق برچیده نشده است. اگر سعادت حسینی شدن را نداشتیم باید شرافت زینبی بودن را داشته باشیم وگرنه بی‌تردید یزیدی هستیم!

مشهور است که هیچ اندیشه‌ای ماندگار نخواهد شد، الااینکه همنشین هنر شود. هرانسان هنرمندی رسالتی دارد و اگر چشم دیدن داشته باشیم و گوش شنیدن هنوز هوشیار باشد، صدای هل من ناصر هنوز به گوش می‌رسد.

کائنات منتظر پاسخ هنرمنداست که خداوند استعدادی به او اعطا کرده است که می‌تواند حقیقت عریان غریب مانده را بازنمایی کند. واین بسته به ادراک، وابسته به شعور و پیوسته به رنج مقدسی است که در جان دارد. چون شهدا هنوز زنده‌اند و بر سفره ایزد تبارک روزی می‌خورند و ما را می‌بینند تا چه خواهیم کرد برعظمتی که برساختند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها