قاضی زاده با تاکید بر ضرورت برداشتن گام پنجم کاهش تعهدات برجامی:

باید با سرعت بیشتری به سمت پشیمان سازی اروپایی‌ها حرکت کنیم

عضو هیات رئیسه مجلس اروپایی‌ها را در انجام تعهدات شان در مقابل ایران بی مسئولیت توصیف کرد و گفت: باید با سرعت بیشتری به سمت پشیمان سازی اروپایی‌ها حرکت کنیم.
کد خبر: ۳۷۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ - 11December 2019

باید با سرعت بیشتری به سمت پشیمان سازی اروپایی‌ها حرکت کنیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگویی درباره برنامه ایران در مسیر کاهش تعهدات برجامی اظهار داشت: واقع امر این است که اروپایی‌ها به دلیل داشتن عقبه تمدنی غربی و همچنین منافع مشترک با آمریکایی‌ها از همان ابتدا مشخص بود که در انجام تعهدات کوتاهی خواهند کرد، تجربه هم نشان داده که تعهد اخلاقی و قانونی اروپایی‌ها همانند آمریکایی‌ها نسبت به موضوعات کم است بنابراین در چنین شرایطی اینکه ما انتظار داشته باشیم آن‌ها به تعهدات خود پایبند باشند خوش بینانه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی‌ها تا زمانی‌که قدرتی در ما نبینند و منافع‌شان به خطر نیفتد به انجام تعهدات خود مقید نخواهند بود.

وی در تشریح اقدامات ایران در برخورد با بی تعهدی اروپا ادامه داد: در ایران باید مقداری به اقتصادمان رسیدگی کرده و همچنین عمق امنیتی مان را افزایش دهیم تا آن‌ها وادار به انجام تعهدات شان در مقابل ایران شوند.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه اروپایی امروز همان کاری را می‌کنند که انتظار می‌رفت، بر ضرورت برداشتن گام پنجم در کاهش تعهدات برجامی تاکید کرد وگفت: ما باید با سرعت بیشتری به سمت پشیمان سازی اروپایی‌ها حرکت کنیم؛ آمریکا و اروپایی‌ها باید بدانند نمی‌توانند با ایران قراردادی را امضا کنند و بعد زیر آن بزنند، هر اقدامی در این زمینه باید برای شان هزینه ساز باشد.

وی ادامه داد: در هر مذاکره‌ای نه تنها آمریکا و اروپا بلکه سایر کشور‌های دنیا اگر از کشورمان اقتدار نبینند به خود اجازه می‌دهند پای میز مذاکره نشسته و بعد آن را بر هم بزنند.

عضو فراکسیون ولایی در مجلس دهم اینستکس را مکانیزمی ناکارآمد خواند و تاکید کرد: مکانیزم اینستکس اینگونه است که ما باید منابع مان را اظهار کرده و در مسیری که مد نظر اروپایی‌ها است هزینه کنیم به نوعی که تمام فعالیت‌ها زیر نظر آن‌ها باشد بنابراین کارکردی نخواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها