حکیم شناسایی «عناصر نفوذی» در اعتراضات عراق را خواستار شد

رئیس جریان حکمت ملی عراق پیشنهاد داد برای جلوگیری از تکرار اعدام‌های خودسر در اعتراض‌های این کشور، مکان‌های مشخصی برای برگزاری تظاهرات آماده شود.
کد خبر: ۳۷۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ - 12December 2019

حکیم شناسایی «عناصر نفوذی» در اعتراضات عراق را خواستار شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سید «عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق روز پنج‌شنبه خواستار شناسایی «نفوذی‌ها» در تظاهرات این کشور و محدود کردن این تظاهرات در مکان‌های مشخص شد.

حکیم در بیاینه‌ای به دنبال حادثه میدان «الوثبه» شهر بغداد، گفت: «به دنبال حادثه الوثبه، لازم است که عناصر نفوذی در تظاهرات، شناسایی و آمار آن‌ها مشخص شود؛ تظاهراتی که در آن به تخریب و جنایت متوسل می‌شود».

به نوشته پایگاه «بغداد الیوم»، رهبر جریان حکمت ملی از نیروهای امنیتی عراق نیز خواست به وظیفه خود در حمایت از جان و مال شهروندان این کشور عمل کنند.

همزمان با بازگشت تدریجی آرامش به میادین اعتراضات در شهرهای بغداد طی روزهای اخیر، رسانه‌های عراقی امروز پنجشنبه پرده از یک جنایت در بین معترضان برداشتند.

براساس این گزارش‌ها، جوانی ۱۶ ساله به نام «هیثم علی اسماعیل» با این ادعا و اتهام که از عناصر نفوذی بوده، به دست چند تن از معترضان شکنجه و اعدام شد و پس از آن، جسد بی‌جان او را از یک تیر چراغ برق در میدان الوثبه آویزان کردند. 

اعدام این نوجوان عراقی واکنش جریان‌های سیاسی و مقامات دولتی در عراق را در پی داشته و همه به اتفاق از این نوع رفتارها شدیداً انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها