«جبران باسیل» از تلاش «حریری» برای حذف دیگر جریان‌ها انتقاد کرد

وزیر امور خارجه دولت پیش‌برد امور لبنان از احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور خواست، در شرایط جدید لبنان، از اصرار بر حذف دیگر جریان‌ها دست بردارند.
کد خبر: ۳۷۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ - 12December 2019

«جبران باسیل» از تلاش «حریری» برای حذف دیگر جریان‌ها انتقاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان و رهبر جریان سیاسی «التیار الوطنی الحرّ» (جریان ملی آزاد) از جریان‌ها و احزاب سیاسی تأثیر گذار در این کشور خواست برای تشکیل دولت جدید به جد تلاش کنند و سیاست‌ها و رویکردهای سابق خود را کنار بگذارند.

به نوشته پایگاه «ال‌بی‌سی‌آی»، او که شامگاه پنجشنبه در نشست خبری صحبت می‌کرد، به شکست گروه‌های سیاسی این کشور در تشکیل حکومت جدید اعتراف کرد و گفت که «راه حل مشخص است اینکه دولتی با عنوان "دولت راه‌حل" ایجاد شود و مسیر موفقیت را در پیش‌ بگیرد».

جبران با بیان اینکه باید به سیاست «حذف دیگری» پایان داد، تأکید کرد: «کسی نمی‌تواند دیگری را حذف کند. دیگر مرحله حذف دیگری به سر آمده و ما نمی‌پذیریم که کسی بر موج اعتراض‌ها سوار شود و به اصل مشارکت و میثاق سیاسی در لبنان ضربه بزند».

وزیر خارجه دولت پیش‌برد امور در اظهارات خود، از «سعد الحریری»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور انتقاد کرد و گفت که «او تلاش می‌کند این معادله را مطرح کند که او همه‌کاره است و باید دیگران را حذف کند».

وی گفت که در مورد تشکیل دولت آینده نه مشارکت خواهد داشت و کسی را از تشکیل این دولت باز خواهد داشت. جبران باسیل راه حل در برون رفت از بحران فعلی در لبنان را تشکیل حکومت نجات متشکل از متخصصان دانست که علاوه بر تخصص باید پاک‌دست نیز باشند.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت: «اگر نخست‌وزیر حریری همچنان بر معادله «من و دیگر هیچ» اصرار کند و حزب‌الله و جنبش امل نیز در دولت تکنوکرات به ریاست حریری، بر نزدیک بودن خطرات خارجی تأکید و اصرار کند، برای ما جریان ملی آزاد و ائتلاف لبنان قوی اهمیتی ندارد که در این گونه دولت مشارکت کنیم؛ چرا که سرنوشت آن، محکوم به شکست است».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها