تیراندازی نظامیان صهیونیستی به راهپیمایی مسالمت آمیز فلسطینیان غزه

منابع فلسطینی خبر دادند تیراندازی نظامیان اشغالگر به سمت شرکت کنندگان در هشتاد و چهارمین راهپیمایی بازگشت فلسطینیان در شرق غزه با زخمی شدن شماری از آن‌ها همراه شد.
کد خبر: ۳۷۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ - 13December 2019
تیراندازی نظامیان صهیونیستی به راهپیمایی مسالمت آمیز فلسطینیان غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، هزاران فلسطینی امروز در هشتاد و چهارمین راهپیمایی صلح آمیز بازگشت و رفع محاصره در شرق نوار غزه شرکت کردند.
 
شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی خود را به اردوگاه‌های بازگشت در رفح، البریج و غزه رساندند. این برای نخستین بار از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در مارس ۲۰۱۸ تاکنون است که راهپیمایی‌ها در سه منطقه به جای پنج منطقه برگزار شد.
 
به گزارش وبگاه خبری «وطن»، ارتش رژیم صهیونیستی هم نیرو‌های بیشتری را در طول مرز‌های سرزمین‌های اشغالی با غزه در منطقه اردوگاه‌های بازگشت مستقر کرده بود. مقامات فلسطینی هم درباره احتمال حمله نظامیان اشغالگر به تظاهرات کنندگان هشدار داده بود.
 
راهپیمایی این هفته فلسطینیان غزه با شعار «فلسطین ما را متحد می‌کند و قدس پایتخت ما است»، برگزار شد و با وجود اینکه این هفته هم مثل دفعات قبل راهپیمایی به شکل مسالمت آمیز برگزار شد، اما نظامیان رژیم اشغالگر دست از حمله به فلسطینی‌ها برنداشتند.
 
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دستکم پنج نفر از فلسطینی‌هایی که به ضرب گلوله واقعی نظامیان رژیم اشغالگر مجروح شدند به مراکز درمانی انتقال یافتند.
 
راهپیمایی‌های بازگشت از دهم فروردین سال ۹۷ آغاز شده است و با وجود پایبندی مردم فلسطین به مسالمت آمیز ماندن آن، نظامیان اشغالگر هر جمعه شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها را هدف گلوله‌های جنگی و گاز اشک آور قرار می‌دهند که در نتیجه آن، ۳۲۸ نفر شهید و ۳۱ هزار نفر دیگر زخمی شدند.
 
در کرانه باختری هم نظامیان رژیم اشغالگر مثل قبل راهپیمایی هفتگی در «کفر قدوم» در «قلقیلیه» در شمال غرب کرانه باختری را که در مخالفت با شهرک‌سازی و مسدود ماندن خیابان اصلی این شهر برگزار می‌شود، سرکوب کرده و به سمت فلسطینی‌ها گلوله واقعی شلیک کردند.
 
انتهای پیام/341
نظر شما
پربیننده ها