سردار غلامی در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند عنوان کرد؛

هنر نردبان و پلی برای عبور از سختی‌ها و راهی به سمت آینده

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: هنرمندان ما جلوه‌هایی از هنر را خلق می‌کنند که هر کدام نردبان و پلی برای عبور از سختی‌ها و راهی به سمت آینده شده است. 
کد خبر: ۳۷۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ - 14December 2019
هنر نردبان و پلی برای عبور از سختی‌ها و راهی به سمت آیندهبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم پاسداشت شهدای هنرمند «شاهدان شیدایی» شامگاه شنبه با حضور جمعی از مسوولین کشوری و لشکری و خانواده‌های هنرمندان شهید در حوزه هنری برگزار شد.
 
پس از پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از کلام الله مجید، ابوالفضل آقاسی فرزند شاعر فقید محمدرضا آقاسی روی صحنه آمد و اشعاری را تقدیم حضار کرد.
 
ثبت ۲ هزار و ۱۵۹ شهید هنرمند در دبیرخانه «شاهدان شیدایی»
 
در ادامه این مراسم امیرنصیربیگی مسوول بسیج هنرمندان ضمن آرزو توسعه هنر اسلامی و هنر دینی اظهار داشت: امیدوارم با این مراسم و پاسداشت هنرمندان شهید بتوانیم سبک و سیره زندگی آن‌ها را تبلیغ کنیم و مسیر جدیدی را در فعالیت‌های هنری باز کنیم و از شهدا الگو بگیریم همانطور که شهیدان هنرمند شهادت را بزرگترین هنر خودشان فرض کردند. 
 
وی گفت: دو هزار و ۱۵۹ شهید هنرمند در دبیرخانه این کنگره شناسایی شده‌اند که امیدواریم با کمک همه دوستان بتوانیم هرساله تعدادی از آن‌ها را در این کنگره به جامعه معرفی کنیم.
 
در ادامه شهرام کرمی مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رحیم مخدومی نویسنده، کوروش زارعی بازیگر، سردار دهقانی مدیر عامل موسسه فرهنگی رزمندگان اسلام و کریم اکبری‌مبارکه بازیگر تئاتر روی سِن آمدند و از خانواده‌های شهیدان محمد تنگستانی، جعفر پاو، مجید جباری شهیر، حجت‌الله یخچالی، علیرضا غدیری تجلیل کردند.
 
به یاد شهید حججی خواندم/ هنرمندان متعهد تربیت شدگان مکتب امام حسین (ع) اند
 
در ادامه علیرضا افتخاری روی سن آمد و قطعه‌ای «ما همه فدائیان زینب (س) هستیم» را اجرا کرد و خطاب به حضار گفت: عجب جلسه پرنوری است. 
 
این خواننده در پاسخ به سوال مجری برنامه که چگونه این قطعه را خوانده‌ای گفت: این ماجرا از اسرار و سر پنهان است. زمانی که حججی شهید شدند من با ابزارم که هنر است انگیزه‌ای پیدا کردم تا فریادی بزنم و بگویم ما جز خریداران یوسف هستیم. این قطعه را که آهنگ آن را علیرضا سپهوند تنظیم کرده و شعر آن از احمد بابایی است را تقدیم به شهدای مدافع حرم کردم. هنرمندمانی که چنین آثاری دارند تربیت شدگان مکتب امام حسین (ع) هستند. 
 
بخش بعدی این برنامه اجرای صحنه‌ای از «محسن میرزاعلی» مدیر دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی حوزه هنری بود که درباره خدافظی یک پدر شهید با فرزند خود بود که حضار را تحت تاثیر قرار داد و سپس خطاب به هنرمندان حاضر در مراسم گفت: هنرمندان برای علی اکبر‌های امام حسین (ع) این سرزمین چه کرده‌اید؟
 
 هنر نردبان و پلی برای عبور از سختی‌ها و راهی به سمت آینده
 
سردار «نعمان غلامی» معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه این مراسم در سخنانی به ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هنرمندان شهید تلاش برای ظهور انجام می‌دادند. 
 
وی گفت: بچه‌های تفحص وقتی در فکه به یک گور دسته‌جمعی از بچه‌های ما روبرو شدند، در آخرین برگ دفترچه یکی از شهدا این جمله آمده بود. «امروز روز پنجم است که آب و نان را را جیره‌بندی کرده‌ایم؛ عطش همه را هلاک کرده است. فدای لب تشنه است امام حسین (ع)» این جمله یک جمله تاریخی است؛ به واسطه خودم از شما هنرمندان که در ایرانی که در کانون التهابات با عزت و امنیت ایستاد آثار هنری خلق می‌کنید، تشکر می‌کنم.
 
معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: هنرمندان ما جلوه‌هایی از هنر را خلق می‌کنند که هر کدام نردبان و پلی برای عبور از سختی‌ها و راهی به سمت آینده شده است. 
 
سردار نعمان غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، سردار حسین نجات معاون فرهنگی سپاه، نصرالله قادری هنرمند، جمشید جم خواننده، محمد حسینی معاون هنری وزارت ارشاد روی سن آمدند و از خانواده‌های شهیدان فیروز حمیدی‌زاده، ارکان قدیمی، مجید غلامی، فریبرز یزدان‌شناس، هادی باغبانی، زاهدی، ماشاالله صفاری، عباس آقا دادی، عبدالرضا مصلی‌نژاد و مصطفی چمران تجلیل کردند.
 
در این مراسم از «مسعود نجابتی» به پاس حضور متعهدانه در رشته هنر‌های تجسمی، «جمال شورجه» کارگردان سرشناس سینمای دفاع مقدس در حوزه سینما، «محمد گلریز» به پاس سرود‌ها و نغمات ماندگار و خاطره انگیزش در طول سال‌های دفاع مقدس و «مرتضی سرهنگی» به پاس تلاش شایسته در حوزه ثبت و نشر ادبیات دفاع مقدس تجلیل شدند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار