سید عباس صالحی:

دفاع مقدس همه اقشار و اقوام را در کنار یکدیگر قرار داد تا کسی بی‌حجت و الگو نباشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوره دفاع مقدس اقوام ادیان مختلف و اقشار مختلف را در کنار هم قرار داد تا هیچ قوم، دین، مذهب، جنسیت و سن و سالی بی‌حجت و بی الگو نباشد.
کد خبر: ۳۷۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ - 14December 2019
دفاع مقدس همه اقشار و اقوام را در کنار یکدیگر قرار داد تا کسی بی‌حجت و الگو نباشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم «شاهدان شیدایی» پاسداشت شهدای هنرمند که شامگاه شنبه در حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس فرصتی بود تا اقوام و سلیقه‌ها‌ی مختلف برای یک مسیر و هدف در کنار یکدیگر قرار گیرند، اظهار داشت: گاهی سوال مطرح می‌شود که چرا امام حسین (ع) زن و کودک، پیر و جوان و افراد مختلف را در کارون عاشورا همراه ساخت درحالی که هرکدام از این شهدا، حجتی بر مردمان بودند.
 
وی گفت: این اقوام تک‌تک حجتی هستند که ما هم می‌تونیم حسینی و عاشورایی باشیم. دوره دفاع مقدس اقوام ادیان مختلف و اقشار مختلف را در کنار هم قرار داد تا هیچ قوم، دین، مذهب، جنسیت و سن و سالی بی حجت و بی الگو نباشد.
 
وی افزود: یک بخشی از این اقشار، شهدا و ایثارگران هنرمندان بودند. عزیزانی که با هنر خویش هشت سال به میدان آمدند. وجود بیش از دو هزار شهید هنرمند به این معنا است که کاروان هنرمندان با کاروان مردم همراه بوده است. دو هزار شهید هنرمند حجتی است که در آن دوره سختی، جماعت هنرمندان همچون سایر جماعت با دوربین، قلم و هنری که در اختیار داشتند در کنار مردم بودند.
 
صالحی تاکید کرد: آن عزیزانی که رفتند امروز حجتی بر اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و ادبیات‌اند؛ زیست و نوع نگاه آن‌ها آموختنی است. امروز فرصتی است تا با کاروان شهیدان میثاق ببنیدیم.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار