صالحی در پیامی به نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس:

دفاع مقدس حرف‌های بسیاری برای پدید آورندگان شاهکارهای بزرگ ادبی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس آورده است: تردیدی نیست که گنجینه پر گوهر دفاع مقدس هنوز حرف‌های بسیاری برای پدید آورندگان آثار همتراز شاهکار‌های بزرگ ادبی دارد؛ وظیفه همه ماست که از این گنج عظیم بهره‌های بیشتری ببریم.
کد خبر: ۳۷۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ - 15December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، دهمین «نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» شامگاه شنبه، 23 آذر در مسجد جامع بندرعباس گشایش یافت.

«سردار احمدحق طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، «قادر آشنا» مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، «همایون امیرزاده» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، «حجت‌الاسلام‌ محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، «فریدون همتی» استاندار هرمزگان، «سردار علی ناظری» معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، «حسین صفری» عضو شورای سیاستگذاری دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، «رضا کمالی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و جمعی از فرماندهان سپاه و مدیران استان در این مراسم حضور داشتند.

دفاع مقدس حرف‌های بسیاری برای پدید آورندگان شاهکارهای بزرگ ادبی دارد

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت افتتاح این نمایشگاه پیامی را صادر کرد که توسط همایون امیرزاده قرائت شد.

دراین پیام آمده است:
فرهنگ ایثار و شهادت در جای جای این سرزمین بزرگ، هویت بخش و موجب قوام و دوام مردمان آزاده ایران اسلامی بوده است، طراوت ماندگار و بهره‌مندی همیشگی جامعه از این ارزش ناب اخلاقی و انسانی، نیازمند توجه و همت دغدعه‌مندان و فرهنگ‌دوستان است تا در انتقال این مفاهیم انسان‌ساز به نسل‌های بعدی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

در این میان حوزه نشر مکتوب به ویژه کتاب برای انتشار عطر و بوی فرهنگ ایثار و شهادت از اهمیت بسزایی برخوردار است. کتاب از مهم‌ترین رسانه‌های انتقال تلخی‌ها و شیرینی‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌ها و مقاومت و ایستادگی ملت‌ها در مواجهه با نبردها و جلوه با شکوهی از ایثار و از خودگذشتگی مردمان پاک‌سیرت است.

بیان صریح و صادقانه دفاع شرافتمندانه ایرانیان پاک‌نهاد در هشت سال غرور آفرین دوران دفاع مقدس در قالب خلق آثار ارزشمند در حوزه ادبیات معاصر، برگ‌های زرینی از تاریخ پرفراز و نشیب این مرز و بوم است. تردیدی نیست که گنجینه پر گوهر دفاع مقدس هنوز حرف‌های بسیاری برای پدید آورندگان آثار همتراز شاهکارهای بزرگ ادبی دارد؛ وظیفه همه ماست که از این گنج عظیم بهره‌های بیشتری ببریم.

برگزاری رویدادهای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس بستر مناسبی برای پردازش عالمانه جنگ تحمیلی، نقش آفرینی شایسته آحاد ملت بزرگ ایران، بازخوانی خاطرات رزمندگان آن دوران باشکوه و انتقال تجربیات ایشان است تا چراغ راه آیندگان و جوانان برومند ایران اسلامی باشد، جوانانی که با عزم راسخ «گام دوم انقلاب» را محکم و استوار برخواهند داشت‌‌.

مایه خرسندی است که دهمین «نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت»، با حضور ناشران تخصصی از سراسر کشور در استان پرافتخار و مرزی هرمزگان و شهر استعمار ستیز بندر عباس و در آستانه برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید دلاور این استان برپا می شود.

درود خدا بر تمامی شهیدان ایران اسلامی به‌ویژه شهدایی که با تقدیم خون پاک خویش، به پهنه نیلگون خلیج فارس رنگی دیگر بخشیدند و مرزهای شرافت و مردانگی ایران عزیز را پاس داشتند.

قادر آشنا: نباید از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله بگیریم

در ادامه این مراسم قادر آشنا، مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز در سخنانی گفت: فرهنگ مقاومت و ایثار به ما توانایی داد تا بتوانیم در مقابل سلطه‌گران و نظام های سلطه بایستیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در ادامه گفت: نباید از این فرهنگ فاصله بگیریم و فاصله گرفتن با این فرهنگ قطعا برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی در پایان سخنان خود خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس و ایثار و از خودگذشتگی‌های رزمندگان بیان داشت که حاضران در جلسه را تحت تاثیر قرار داد.

براساس این گزارش، دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از 23 تا ۲۹ آذر در محل مصلی بندرعباس برپا خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار