عبدالستار کاکایی:

ثبت چهار هزار و ۷۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره «مهر مادر»

دبیر جشنواره «مهر مادر» ضمن اعلام این خبر که مهلت دریافت آثار تا پایان آذر ماه ادامه دارد، گفت: استقبال خوبی از سوی هنرمندان، نویسندگان، طراحان و سینماگران از این رویداد فرهنگی و هنری به عمل آمده است به‌گونه‌ای که حدود چهار هزار و ۷۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره ثبت شده است.
کد خبر: ۳۷۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 15December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عبدالستار کاکایی» دبیر جشنواره «مهر مادر» با بیان اینکه مادر در فرهنگ ما جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: در فرهنگ ایرانی و اسلامی با الهام از زندگی و تعالیم حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) و بانو زینب (س) زنان و مادران از شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ بوده و هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مهر مادر توسط بخش خصوصی و با ساختاری مستقل عنوان کرد: این جشنواره از معدود حرکت‌های فرهنگی و هنری و سینمایی است که تماماً توسط بخش خصوصی در حال انجام است و تحلیل بنده این است که ورود بخش‌های خصوصی به حوزه فرهنگ و مشارکت و تعامل آن‌ها به بخش‌های فرهنگی در مردمی‌سازی و مخاطب‌پذیری و پویایی فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذارتر است.

دبیر جشنواره مهر مادر خاطرنشان کرد: جشنواره مهر مادر در هفت بخش «فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند»، «شعر و ترانه»، «داستان کوتاه»، «خاطره»، «نقاشی»، «پوستر» و «عکس» تصمیم دارد ابعاد شخصیت اجتماعی و خانوادگی زنان را تقویت کند و با محور‌های مادران شهدا و ایثارگران و محوریت مهر مادر در تربیت فرزندان، ایثار و از خودگذشتگی مادران، حضرت زهرا (س) الگوی مادران، نقش شیر مادر در تغذیه نوزادان، مهر مادر از گذشته، حال و آینده، تاثیر مهر مادر در خانواده و اجتماع، مهر مادر در فرهنگ و آداب و رسوم، نقش مادربزرگ در تحکیم و انسجام خانواده و... گنجینه جدیدی از آثار مرتبط با مقام مادر فراهم می‌آورد.

کاکایی افزود: این موضوع در بین همه هنرمندان و افراد حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای ولوله‌ای ایجاد کرده که شرکت کنندگان ۱۰ ساله تا ۶۰ ساله با برخورداری از مقاطع کارشناسی تا دکترا را برانگیخته و باعث شده موضوع مادر در آثار هنری کشور ما تبلور پیدا کند.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری مهر مادر در باره حضور موثر بخش خصوصی در فرهنگ و هنر اظهار داشت: در جامعه ما به خاطر فشار اقتصادی و تحریم‌های سنگین و کمرشکن، دولت مجبور است خود را از هزینه‌های اضافی رها کند تا امور جاری را بگرداند، هرچند بنده به عنوان یک هنرمند از عملکرد دولت در این زمینه راضی نیستم. این جشنواره صد در صد توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و هیچ بار اقتصادی روی دوش دولت ندارد و نکته قابل تعمق این است که علیرغم هزینه کرد تمام قد شرکت ویتانا، این جشنواره تبلیغ این واحد صنعتی نیست و در کنار ۹۰ درصد موضوعات عمومی جشنواره پیرامون شخصیت مادر است.

کاکایی گفت: در حالت کلی با توجه به نخستین دوره از برگزاری جشنواره، استقبال بی‌نظیری از موضوعات مختلف صورت گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده نیز با حمایت بخش خصوصی بتوانیم جشنواره را با ابعاد گسترده‌تری برگزار کنیم.

وی ضمن اعلام این خبر که مهلت دریافت آثار تا پایان ماه آذر همچنان ادامه دارد از استقبال هنرمندان و نویسندگان و طراحان و سینماگران از این رویداد فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: حدود چهار هزار و ۷۰۰ اثر تاکنون در دبیرخانه جشنواره ثبت شده که از این تعداد هزار و ۸۶ اثر به هنرمندان استان تهران اختصاص دارد. بعد از تهران استان‌های اصفهان با ۳۰۶ اثر ارسالی، خراسان رضوی با ۲۷۰ اثر، فارس با ۱۷۷ اثر و البرز با ۱۷۵ اثر به ترتیب بیشترین آثار رسیده را داشتند.

وی افزود: از مجموع آثار رسیده، تعداد هزار و ۱۴۹ اثر در بخش فیلم و عکس به تفکیک ۹۵۳ اثر در بخش عکس و ۳۲۹ اثر در بخش فیلم بوده است. همچنین، هزار و ۴۰۹ اثر در بخش شعر و ترانه، هزار و ۸۲ اثر در بخش داستان، ۳۹۸ اثر در بخش نقاشی، ۲۴۱ اثر در بخش خاطره و ۲۱۷ اثر در بخش پوستر تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار