حسینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هنرمندان جوان درس‌های بزرگی از شهدا آموخته‌اند/ دو هزار شهید هنرمند برای کشور عزت و سربلندی آوردند

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جشنواره‌های‌ تئاتر، موسیقی و تجسمی فجر سال گذشته نمونه‌هایی از آثاری که اشارت به آموزه‌های شهدا و مسیر آن‌ها داشته، کم نبوده‌ است.
کد خبر: ۳۷۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵ - 16December 2019

«محمدمجتبی حسینی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به اهمیت پاسداشت شهدای هنرمند اظهار داشت: هنرمندان به دلیل اینکه در مسیر هنرآموزی، به اخلاق آموخته و تربیت می‌شوند و هنر فاخر، هنر برآمده از اخلاق و تعالی و آداب انسانی است، طبیعتاً این را یاد می‌گیرند که باید چگونه در راه وطن، عزت، مدارج و معالی جان خودشان را ایثار کنند.

وی به جانفشانی دو هزار شهید هنرمند کشورمان در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دو هزار شهید هنرمند نمونه‎‌هایی هستند از هنرمندان با اخلاقی که عزت کشورشان را با جانشان برقرار داشتند و در کنار سایر رزمندگان به پاسداری از مرزهای این سرزمین همت گذاشتند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم الگوگیری هنرمندان جوان از شهیدان هنرمند تاکید کرد و افزود: آنچه که ما در آثار و نمونه‌های هنری امروز می‌بینیم، فراوانی اشارت هنرمندان جوان از درس‌های بزرگی که از شهدا آموخته‌اند است. در جشنواره‌های‌ تئاتر، موسیقی و تجسمی فجر سال گذشته نمونه‌هایی از آثاری که اشارت به آموزه‌های شهدا و مسیر آن‌ها داشته، کم نبوده‌ است.

حسینی تاکید کرد: آثاری که این روزها در صحنه‌های هنری مورد داوری قرار می‌گیرد، نمونه‌هایی متعددی از الگوگیری از سیره شهدا است. این آثار مورد افتخار ما هستند چراکه نشان می‌دهد این مسیر امتداد دارد و ما نیز امیدواریم روز به روز و سال به سال این از جان گذشتگی و رشادت و ایثار نمود بیشتری در آثار هنری داشته باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار