ستاری در پاسخ به دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ساخت دستگاه ایکس‌ری در داخل با یک‌سوم قیمت دستگاه‌های خارجی/ مبارزه با مواد مخدر نیازمند تشکیل زیست‌بوم است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ساخت سه دستگاه ایکس‌ری کامیونی در داخل کشور گفت: هزینه ساخت دستگاه ایکس‌ری در داخل کشور یک‌سوم هزینه دستگاه‌های مشابه خارجی است.
کد خبر: ۳۷۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶ - 16December 2019

ساخت دستگاه ایکس‌ری در داخل یک‌سوم قیمت تمام شده دستگاه‌های خارجی/ برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند تشکیل یک زیست‌بوم هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه نشست معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه آخر ستاد مبارزه با مواد مخدر رئیس جمهور تأکید داشت که از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها ظرفیت مناسبی در جهت کشف و اقدامات در حوزه کاهش اثر‌گذاری مواد مخور در جامعه دارند.

وی ادامه داد: ساخت دارو‌های ترک اعتیاد در داخل کشور، هوشمندسازی مراکز مبارزه با مواد مخدر و نظارت بر مراکز، نیازمند توسعه استارت‌آپ‌هاست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر ساخت و استفاده دستگاه ایکس‌ری در داخل کشور گفت: خوشبختانه با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان، امروز سه دستگاه ایکس‌ری کامیونی در داخل کشور ساخته و تحویل مرزبانی شده است.

ستاری اضافه کرد: خوشبختانه امروز کشور ما در ساخت شتاب‌دهنده، نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه‌های ایکس‌ری هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد: هزینه ساخت دستگاه ایکس‌ری در داخل کشور یک‌سوم هزینه دستگاه‌های مشابه خارجی است.

ستاری با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر ما نیازمند راهکار‌های بومی هستیم، گفت: امروز در عرصه مبارزه با مواد مخدر نیازمند تشکیل یک زیست‌بوم هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار