پدر شهید سوری:

پسرم برای مبارزه با اسرائیل وارد ارتش شد

پدر شهید «حسام علی تقی» (عضو گارد ریاست جمهوری سوریه) می‌گوید: مردم ایران مقاومت و خانواده شهید را خیلی بهتر از سوریه می‌شناسند و جنگ را لمس کرده‌اند.
کد خبر: ۳۷۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ - 16December 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، با وجود اینکه پنج سال از شهادت فرزند می‌گذرد، اما پدر هنوز هم وقتی از او سخن می‌گوید چشمانش پر از اشک می‌شود و یاد روز‌هایی که جنگ کشورشان را ویران کرد، او را آزار می‌دهد. به غیر از پسری که در راه اسلام و نجات مردم مظلوم سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است، پسر دیگر این مرد سوری نیز جزء مدافعان حرم اهل بیت (ع) در سوریه است که در این راه جانباز هم شده است. حالا بعد از گذشت هشت سال از آغاز اولین تجاوز تروریست‌ها به سوریه شاید خانواده دغدغه‌مند مسلمانی در سوریه نمانده باشد که شهید یا جانباز در راه اسلام و دفاع از کشور نداده باشد.

پسرم برای مبارزه با اسرائیل وارد ارتش شد

جبهه مقاومت اسلامی متشکل از کشور‌های مختلفی از جمله لبنان، عراق، سوریه، ایران، افغانستان، پاکستان، یمن، بحرین و ... سال‌هاست که شهدای بسیاری را در راه اسلام تقدیم کرده‌اند؛ شهدایی که زندگی هر کدام از آنان سرشار از نکات مهمی برای زندگی ماست. تفاوت فرهنگ کشور‌ها تأثیری در رسیدن پیام مقاومت این شهدا نگذاشته است. یادآوری اصول مقاومت که تنها عامل پیروزی مردم این کشور در شرایط مختلف بوده است، خالی از لطف نیست.

علی جمعه پدر شهید «حسام علی تقی» است. او در گفت‌وگویی از خصوصیات اخلاقی فرزندش چنین می‌گوید: پسرم از وقتی در مدرسه ابتدایی تحصیل می‌کرد از نخبگان مدرسه‌اش بود. دبیرستان که رفت، چون تفکر مقاومت در ذهنش بود گفت باید سراغ کاری بروم که بر ضد اسرائیل باشد. به همین دلیل نظامی شد و از همان اول که کارش را شروع کرد وارد گارد ریاست جمهوری شد.

زمانی که داعش در شهر‌های مختلف سوریه ریشه دواند و شروع به جنایت گسترده علیه مردم سوریه کرد، حسام علی تقی نیز در مقابل مردم مظلوم کشورش احساس وظیفه کرد. پدرش بیان کرد: وقتی شهر حلب شلوغ شد و اخبارش را شنید گفت من نمی‌توانم نسبت به اتفاقات حلب بی‌تفاوت بمانم. تا داعش بی‌حرمتی به زنان حلب کند. چون خودش سرگرد بود و همیشه در اول خط مقدم حضور داشت، آنجا هم به شهادت رسید. اکنون ۵ سالی از شهادتش می‌گذرد.

او ادامه می‌دهد: پدر شهید بودن برای من افتخار بزرگیست و من افتخار می‌کنم که توانستم چنین پسری را در راه اسلام فدا کنم. خیلی سخت است که آدم بخواهد پسرش را بدهد. خدا را شکر همه جا سرافرازم و مردم هم، چون پدر یک شهید هستم خیلی خوب با من برخورد می‌کنند. این وظیفه ما در قبال اسلام است که بتوانیم چنین فرزندانی را پرورش دهیم. من خدا را شکر می‌کنم که توانستم این وظیفه‌ام را انجام بدهم.

پدر شهید «حسام علی تقی» با اشاره به نقشه اسرائیلی داعش در سوریه اظهار داشت: این نقشه آمریکا و اسرائیل است که ما را به اینجا برساند که درگیر جنگ شده و فرزندانمان را از دست بدهیم. من آن‌ها را لعنت می‌کنم. درست است که من پسرم را از دست دادم، اما در مقابل اسلام سربلندم. بعد از شهادت پسر اولم تنها خبری که توانست من را خوشحال کند تولد فرزند پسر دومم بود که در ایران به دنیا آمد. پسر دومم در ایران دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل دانشگاه تهران است و اینجا با یک دانشجوی عراقی که فرزند شهید هم هست ازدواج کرده و سید علی ثمره این ازدواج است.

او به ایران علاقمند است و خود را برادر مسلمانان ایرانی می‌داند و می‌گوید: رفتاری که مردم ایران با من داشتند خیلی بهتر از رفتار مردم سوریه بوده است. مردم ایران مقاومت و خانواده شهید را خیلی بهتر می‌شناسند و جنگ را لمس کرده‌اند. ما از مردم ایران تشکر می‌کنیم. همانطور که وقتی زمان جنگ صدام با ایران بود سوریه هم جزو کشور‌های موافق ایران بود همانطور در جنگ سوریه هم ایران با سوریه دوست بود. ایران و سوریه فقط دوست نیستند بلکه برادرند؛ و ایران الان پای این برادری ایستاده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها