کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل برگزار شد

چهارمین کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل و با شعار محوری «شهدا رمز ایستادگی در برابر استکبار» برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ - 16December 2019

کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل برگزار شد

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، چهارمین کنگره شهدای دانشجو با گرامیداشت ۵۵ شهید دانشجوی استان اردبیل و با شعار محوری «شهدا رمز ایستادگی در برابر استکبار» امروز در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

این کنگره با محوریت شهدا و دفاع مقدس و با حضور خانواده‌های شهدا، مسئولان، اساتید و دانشجویان همراه و علاوه بر برنامه‌های خاص فرهنگی و هنری از اپلکیشن کتاب «امتحان نهایی» نیز رونمایی و جوایز مسابقه کتابخوانی کتاب «یادت باشد» خاطره شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی» اهدا شد.

«عزیز حبیبی» رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این کنگره عنوان کرد: بسیار خوشحالیم که فضای کنگره با حضور خانواده‌های شهدا عطر آگین شده است.

وی افزود: در کنار قدرت دفاعی، فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین عامل امنیت کنونی کشور است و این مساله باید در کشور گسترش یابد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باعث شده تا دشمنان در 40 سال گذشته در عرصه‌های مختلف جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ اقتصادی با شکست مواجه شوند.

حبیبی به نقش موثر دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، فناوری و... برای ارتقای جایگاه کشور و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان تاکید کرد و گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی با محوریت شهدا و دفاع مقدس باعث تقویت روحیه جوانان برای مقابله با هجمه‌های مختلف دشمنان می‌شود.

در ادامه کنگره، «مرشد شاهمرادی» هنرمند و بازیگر سینما به خاطره‌گویی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اجرای تئاتر توسط گروه بسیج هنرمندان استان، اجرای موسیقی زنده و مداحی، از برنامه‌های جانبی این کنگره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار