از سوی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

خاطرات عماد مغنیه در «خورشید در سایه» تجدید چاپ شد

کتاب «خورشید در سایه» شامل خاطرات عماد مغنیه توسط انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید چاپ شد.
کد خبر: ۳۷۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰ - 17December 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «خورشید در سایه» زندگی‌نامه و خاطرات عماد مغنیه توسط انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید چاپ شد.

این کتاب یکی از آثار منتشر شده موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود که مورد توجه و امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی بازدید از این نمایشگاه قرار گرفت.

خاطرات عماد مغنیه در «خورشید در سایه» تجدید چاپ شد

در قسمتی از کتاب خورشید در سایه آمده است: یک بار که به منزل شخصیت برجسته سوری رفته بودم، در آنجا با فردی به نام (حاج ربیع) آشنا شدم. (حاج ربیع) هم در این دیدار، موهای خود را به تیغ و قیچی من سپرد. شخصیت سوری، آن روز هنگامی که (حاج ربیع) پای تیغ سلمانی ام نشست، به او گفت (اگر حسان می دانست که سر تو 25 میلیون دلار می‌ارزد، با همان تیغ سلمانی اش، گردنت را می‌زد).

عماد مغنیه معروف به حاج رضوان (۱۹۶۲ - ۲۰۰۸ م) بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود که در حادثه تروریستی به شهادت رسید.

خاطرات عماد مغنیه در «خورشید در سایه» تجدید چاپ شد

وی به «مرد سایه» در مقاومت اسلامی شهرت داشت و بسیاری او را مغز متفکر حزب ‌الله قلمداد می‌کردند. دولت ایالات متحده برای دریافت هر اطلاعاتی از او جایزه تعیین کرده بود. عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ م در دمشق ترور شد و به شهادت رسید. آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پیامی به مناسبت شهادتش، او را فردی معرفی کرد که سراپا عشق و شور جهاد فی سبیل الله بود.

شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان، ۷ دسامبر سال ۱۹۶۲ در شهر صور واقع در جنوب لبنان به دنیا آمد. پدرش فایز مغنیه است و برادرانش جهاد و فؤاد بودند. هر دو برادرش به شهادت رسیدند. از شهید عماد چند فرزند باقی مانده‌اند. جهاد یکی از فرزندانش که در ۲۷ دی ۱۳۹۳ در هجوم بالگردهای اسرائیلی به خودروی حامل وی در بلندی‌های جولان سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها