یادداشت/ مسعود حیدری

تکلیفی که مسئولان فراموش کرده‌اند

راهیان نور و زیارت شهدا به صورت کلی همواره یکی از اقدامات فرهنگی است که برای حضور هرچه بیشتر و پررنگ‌تر مردم برای زیارت شهدا ترتیب داده می‌شود، حال آنکه مسئولان کشور بیش از مردم نیاز به زیارت شهدا و تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های آنان دارند.
کد خبر: ۳۷۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸ - 21December 2019

تکلیف واجبی که مسئولان فراموش کرده‌اندگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس‌ـ مسعود حیدری؛ فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، همواره موضوع مهم و دغدغه‌ای مقدس برای مردم و اکثر مسئولان بوده است تا از طریق اشاعه و تقویت آن در زندگی روزمره مردم، بتوان راهی برای سالم نگه‌داشتن فضای جامعه بهره برد؛ فرهنگی که آنچه خوبان همه دارند، یک‌جا دارد. ایثار، مهربانی، غیرت، اصالت، علو و بزرگی، استقامت و مردانگی ازجمله مزایایی است که همگی را می‌توانیم در فرهنگ دفاع مقدس در کنار هم بیابیم. 

پس از پایان جنگ تحمیلی، راهیان نور به راه افتاد تا ضمن حضور مردم در مناطقی که حافظه تاریخی ملت ماست برای به یاد داشتن رشادت‌ها، دلاوری‌ها و البته مظلومیت‌های فرزندان این ملت، عاملی باشد که با حضور در آن با ایجاد ارتباط عاطفی میان دل‌ها و شهدا، رابطه قلبی مردم و شهدا حفظ شود؛ اما نکته‌ای که در این میان مغفول مانده و کمتر مسئولی به آن توجه دارد، تاکید فراوان مسئولان بر حضور مردم در این مناطق است حال آنکه بیش از مردم این مسئولان هستند که باید در این مناطق حضور یابند.

از هر منظری که به ماجرا بنگریم، واجب‌تر است که مسئولان در راهیان نور حضور یابند، از منظر معنوی، مسئولان به دلیل قرار داشتن در جایگاهی که بیشترین امکان را برای خطا دارند، باید بیایند و از قداست حریم شهدا مدد بگیرند تا بتوانند دل‌های خود را از گزند خطا و خیانت مصون بدارند. از منظر سیاسی که بنگریم، حضور مسئولان در راهیان نور، این گرا را به دنیا می‌دهد که منبع انرژی یافتن خادمان ملت در نقطه‌ای است که گنجینه‌ای از داشته‌ها و سرمایه های انسانی و معنوی و مبین راه عزتمندانه و استقامت‌ورزانه آنان در برابر زورگویان و مستکبران است. از منظر اجتماعی که بنگریم، به جامعه در عمل خواهد آموخت که چراغ راه ملت از کجا انرژی می‌گیرد و مردم برای تسکین آلام و تشویش‌های خود به کجا باید پناه ببرند.

دقیق‌تر که به قضیه بپردازیم، شاید از واجبات مسئولیت در جمهوری اسلامی برای مدیریت کردن در تراز انقلاب اسلامی، حضور جدی، با حضور قلب و پررنگ مسئولان در مناطق عملیاتی برای زیارت شهدا و استمداد از آنها برای بالا نگه‌داشتن پرچمی است که گلچینی از بهترین فرزندان ملت برای ان جان خود را تقدیم کرده‌اند. اگر مسئولان پیوند عملی و قلبی خود را با توجه بیشتر به شهدا نشان می‌دادند، ممکن بود آسیب‌ها و ضررهای سیاسی و اجتماعی که امروز گریبان‌گیر جامعه ما شده، کمتر می‌شد و لااقل مسئولان از آنجا که صندلی ریاست خود را مرهون خون شهدا دارند، بیشتر برای مردم و نظامی که برآمده از خون و رشادت جوانان همین مردم است، تلاش می کردند.

زیارت شهدا خود به تنهایی یک کلاس درس و صد البته یک تلنگر قدسی برای به‌خود آمدن مسئولان است تا قبل از اتمام فرصت خدمت بتوانند با فداکاری برای مردم دل شهدا را بدست آورند و خیر و برکت ناشی از آن را برای بهره‌مندی نسل های حاضر و آینده باعث شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار