شمخانی:

ترویج اسلام داعشی از راهبرد‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام‌هراسی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار دبیر امنیت ملی تاجیکستان ترویج اسلام داعشی را از راهبرد‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام‌هراسی و ایجاد اختلاف، جنگ و بحران در کشور‌های مسلمان منطقه خواند.
کد خبر: ۳۷۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰ - 17December 2019

ترویج اسلام داعشی از راهبرد‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام هراسی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدعلی وطن‌زاده» دبیر امنیت ملی تاجیکستان که برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه‌ای در صدر یک هیأت بلندپایه امنیتی به ایران سفر کرده است، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، قومی، دینی و زبانی ایران و تاجیکستان اظهار داشت: هیچ محدودیتی در توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه نداریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با استقبال از حضور همتای تاجیکی در دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در تهران بر همکاری دو کشور در مقابله با خطر احیای مجدد داعش و گسترش آن تاکید کرد.

شمخانی بهترین و موثرترین راه مقابله با تفکرات افراطی و تکفیری را تبیین و ترویج صحیح اسلام رحمانی خواند و خاطرنشان کرد: ترویج اسلام داعشی از راهبرد‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام هراسی و ایجاد اختلاف، جنگ و بحران در کشور‌های اسلامی منطقه است.

تأکید بر همکاری مشترک ایران و تاجیکستان و جلوگیری از تأثیرگذاری طرف‌های ثالث

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان نیز در این ملاقات، نشست گفتگوی امنیتی منطقه‌ای را که با موضوع افغانستان برگزار می‌شود رخدادی مهم برای اشتراک مساعی در خصوص یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی منطقه عنوان کرد.

وطن زاده با اشاره به مرز‌های مشترک طولانی تاجیکستان با افغانستان، ناامنی در این کشور را بر امنیت ملی تاجیکستان تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: نباید گذاشت که گروهی تروریست افراطی به نام اسلام، کشور افغانستان را ناامن و بی ثبات کنند و منطقه را با چالش‌های امنیتی فزآینده روبرو سازند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف خواستار جلوگیری از تاثیرگذاری طرف‌های ثالث بر روابط ایران و تاجیکستان شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها