۱۱۶۷ آواره سوری در ۲۴ ساعت گذشته به کشورشان بازگشتند

بیش از هزار آواره سوری در ادامه روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان طی ۲۴ ساعت گذشته از لبنان و اردن وارد خاک سوریه شدند.
کد خبر: ۳۷۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ - 17December 2019

۱۱۶۷ آواره سوری در ۲۴ ساعت گذشته به کشورشان بازگشتندبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، مرکز روسی آشتی ملی واقع در سوریه از بازگشت بیش از یک هزار آواره سوری به کشورشان ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری «اسپوتنیک»، این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: « هزار و ۱۶۷ آواره سوری طی ۲۴ ساعت گذشته از خاک کشور‌های خارجی به جمهوری عربی سوریه بازگشتند.»

در این بیانیه آمده است: «۴۰۹ آواره شامل ۱۲۳ زن و ۲۰۹ کودک از لبنان و از طریق گذرگاه «یابوس» و «تلکخ» به سوریه بازگشتند و ۷۵۸ نفر شامل ۲۲۷ مرد و ۳۸۷ زن هم از سمت اردن و از طریق گذرگاه نصیب به سوریه بازگشتند.»

گذرگاه نصیب واقع در نقطه صفر مرزی میان اردن و سوریه در عبور و مرور شهروندان و ترانزیت کالا میان دو کشور نقش اساسی دارد. این گذرگاه ۱۴ ماه پیش پس از سه سال تعطیلی به دلیل بحران سوریه، بازگشایی شد.

با آزادی بخش اعظم خاک سوریه از کنترل تروریست‌ها و بازگشت امنیت به این کشور روند بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان هم سرعت گرفته است و بیش از شش میلیون آواره سوری تاکنون به کشورشان بازگشته‌اند.

از زمان آغاز بحران سوریه در اواخر سال ۱۳۸۹، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این کشور آواره شدند که ۵۰۰ هزار نفر آن‌ها در داخل این کشور و قریب به هفت میلیون نفر دیگر به ترکیه، لبنان، اردن، مصر و برخی کشور‌های اروپایی آواره شدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار