بخش ویژه شعر فجر به شاعران جوان رسید

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش ویژه، به آثار جوانان می‌پردازد.
کد خبر: ۳۷۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴ - 18December 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بنیاد شعر و ادبیات داستانی که از دوره نهم تا کنون از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری این رویداد ادبی تعیین شده است؛ در نظر دارد پیرو آیین‌نامه ابلاغی معاونت یاد شده، در چهاردهمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی شعر فجر، بخش ویژه این دوره از جشنواره را به داوری تک‌شعرهای ارسالی جوانان اختصاص دهد.

مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و دبیر اجرایی این جشنواره در این باره گفت: با هدف توجه به استعدادهای جوان که کمتر فرصت انتشار مجموعه شعر داشته‌اند و همچنین با توجه به آیین‌نامه ابلاغی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره شعر فجر، بخش ویژه‌ای با عنوان «شعر جوان» در این دوره از جشنواره به اشعار شاعران کمتر از 25 سال اختصاص یافت.

بر پایه این خبر، شاعران جوانی که تاریخ تولد آن‌ها از سال 1373 به بعد است می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. دبیرخانه شعر فجر اعلام کرد، فراخوان و جزییات شرکت در بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شعر فجر به زودی منتشر می‌شود.

گفتنی است، جشنواره‌ بین‌المللی شعر فجر با آغاز دوره‌ نهم (سال 1393)، ملاک خود را برای داوری این رویداد ادبی، از داوری تک‌اثر به داوری کتاب‌های منتشر شده در سال پیش تغییر داد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها