مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند نقش اساسی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس داشته باشند

سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود تشکل‌های مردم نهاد است که می‌توانند نقش اساسی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس داشته باشند.
کد خبر: ۳۷۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ - 19December 2019

به گزارش خبرنگار دفاعپرس از شهرکرد، «سرهنگ منوچهر ذوالفقاری» در جلسه هماهنگی جشنواره تشکل‌های مردم نهاد اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های بسیار موثر و بی نظیر در موضوع فرهنگ سازی و تقویت خودباوری، ارتقای باورهای ملی و خودسازی؛ ظرفیت دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی است که مشحون از واژه‌های مقدس ایثار، مقاومت، شهادت طلبی، امید، ایستادگی و پایداری است که ما در گام دوم انقلاب برای عملی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیاز به این شاخصه‌ها داریم همان طور که در دوران دفاع مقدس با آنها توانستیم به پیروزی برسیم.

وی افزود: موفقیت‌های چهل ساله انقلاب تا کنون بواسطه الگو گیری از فرهنگ دفاع مقدس بوده، همان‌طور که شهدای مدافع حرم با بهره‌گیری از معارف دفاع مقدس جان خود را در دفاع از حرم آل الله فدا کردند و الان نیز جامعه به استمرار این فرهنگ نیاز دارد.

ذوالفقاری گفت: همان‌طور که پیروزی‌های جنگ تحمیلی با حضور مردم قوت گرفت، امروز هم باید در همه عرصه‌ها مردم ورود کنند تا بتوانیم این فرهنگ را عملیاتی کرده و به جامعه انتقال دهیم و یکی از ظرفیت‌های موجود تشکل‌های مردم نهاد است که می‌توانند نقش اساسی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس داشته باشند و باید از این ظرفیت بهره لازم را ببریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره‌کل سعی دارد با شناسایی، تهییج و تشویق تشکل‌های مردم نهاد و با تقویت حوزه فعالیت دفاع مقدس، این فرهنگ ناب عاشورایی را که نیاز امروز هست به جامعه و نسل کنونی انتقال دهد.

وی متذکر شد: در همین راستا مقرر شده اولین جشنواره تشکل‌های مردم نهاد حوزه دفاع مقدس به همت این اداره‌کل و مشارکت سایر ارگان‌های مرتبط در دهه فجر امسال برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار