مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

فراخوان طرح گنجینه باید بین اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شود

سردار محمد علیپور گفت: اجرای فراخوان طرح گنجینه به صورت آزمایشی در دانشگاه های خوزستان نشان داد که زمینه انتشار و فراخوان ملی آن در سراسر کشور مهیاست.
کد خبر: ۳۷۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸ - 20December 2019

فراخوان طرح گنجینه باید بین اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، جلسه هم‌اندیشی با اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ضمن تشریح طرح گنجینه اظهار داشت: انجام موفق این طرح به صورت آزمایشی در دانشگاه های خوزستان نشان داد که زمینه انتشار و فراخوان ملی طرح گنجینه در سراسر کشور مهیاست.

وی افزود: ما در تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس از دانشجویان خواستیم که به جای ارائه طرح ها و گاه پروژه های تکراری و اینترنتی، خاطرات اقشار مختلف مردم پیرامون خود اعم از خانواده، همسایه و رزمندگان محله را در دوران دفاع مقدس ارائه دهند تا نمره پژوهشی لازم نیز به آنها تعلق گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: از حسنات طرح گنجینه این است که راستی آزمایی لازم از محقق، راوی و خاطره گو به عمل می آید و حتی تاکید شده که خاطرات احصاء شده از منابع اینترنتی نباشند و برای اولین بار گفته شده باشند.

سردار علیپور در ادامه افزود: خوشبختانه و تاکنون بیش از 11 هزار خاطره از اقشار مختلف مردم از طریق ارائه این طرح و توسط دانشجویان خوزستانی گردآوری شده و تا به امروز شش عنوان کتاب نیز از دل این خاطرات تدوین و منتشر شده است.

وی در پایان از اساتید و دانشگاه های مختلف کشور خواست که طرح گنجینه را در دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف گسترش دهند تا خاطرات ناگفته در درون سینه اقشار مختلف مردم احصا شود تا بصورت داستان، فیلمنامه و دیگر راه های انتشار در اختیار علاقه مندان به حوزه دفاع مقدس قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار