سردار هادیانفر در جمع خبرنگاران خبر داد؛

ارسال پرونده آلودگی هوا به قوه قضاییه/ جریمه بیش از سه میلیون خودروی فاقد معاینه فنی در تهران

رئیس پلیس راهور ناجا از ارسال پرونده آلودگی هوا به قوه قضاییه خبر داد و گفت: در گزارش ارسال شده، علل آلودگی هوا، نظرات دستگاه‌های متولی و برنامه‌های پلیس ذکر شده است.
کد خبر: ۳۷۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ - 22December 2019

ارسال پرونده آلودگی هوا به قوه قضائیه/ جریمه بیش از سه میلیون خودرو فاقد معاینه فنی در تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی که صبح امروز (یکشنبه) در پلیس راهور ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص آلودگی هوا گزارش کاملی برای رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، وزیر کشور و دیگر دستگاه‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: در گزارش ارسال شده علل آلودگی هوا، نظرات دستگاه‌های متولی و برنامه‌های پلیس آورده شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در این گزارش به موضوع ماده هشت هوای پاک تأکید شد؛ بر اساس این ماده، دولت ۱۰ تعهد دارد که باید به‌موقع اجرا شود.

هادیانفر اضافه کرد: دولت بخشی از تعهدات خود را انجام داده، بخشی از آن‌ها در دست اجراست و بخش دیگری هم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در ماده هشت به پلیس واگذار شد، اعمال جریمه به خودرو‌های فاقد معاینه فنی است که در حال اجراست و در شهر‌ها اگر خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به جریمه سه میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در هشت ماهه ابتدایی سال جاری در تهران گفت: پلیس حدود ۸۸ هزار خودرو را در تهران جریمه کرده است.

هادیانفر افزود: مأموران پلیس راهور علی‌رغم آلودگی شدید هوا در تهران و سایر کلان‌شهرها جانفشانی می‌کنند و طی چند روز گذشته، تعدادی از مأموران ما به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اتوبوس‌هایی که در اختیار شهرداری تهران قرار دارند در سن فرسودگی هستند، خاطرنشان کرد: این از مشکلات جدی محسوب می‌شود و شهرداری تهران باید تمهیداتی در حوزه نوسازی ناوگان شهری بیاندیشد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه امسال ۶۰ هزار خودروی اسقاطی داشتیم، بیان کرد: عددی که در برنامه ما قرار دارد، خیلی بیشتر از این است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما امروز بیش از ۱۱ میلیون موتورسیکلت در کشور داریم که از این تعداد ۹ میلیون موتور فرسوده و کاربراتوری هستند و حتماً باید طرح جایگزسین برای آن‌ها تعریف شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها